REGREEN Croatia - Shaping a 'Living Lab as a Service' model for Nature-based Climate Solutions
Naziv natječaja: Climate Innovation Leadership 2021
Izvor financiranja: EIT Climate-KIC
Uloga AFZ: partner
Ukupna vrijednost: 22.500,00 EUR
Financirani iznos: 22.500,00 EUR
Početak provedbe: 01.09.2021.
Završetak provedbe: 31.12.2021.
Sažetak
Usred goruće potrebe za rješavanjem brojnih i raznolikih negativnih utjecaja klimatskih promjena, Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu identificirao je mogućnosti korištenja svoje ogromne baze znanja za rješavanje ovih izazova, osobito onečišćenja i učinka toplinskih otoka u Zagrebu i šire.
RJEŠENJE
Kako bi podržali ovaj kolegij, Agronomski fakultet udružio se sa the School of Natural Science at Trinity College Dublin, Irska, kako bi osmislili i razvili model Living Lab kao uslugu koja će pružiti sveobuhvatan i vlastiti alat za obuku različitih sudionika u rješavanju problema, vještine za razvoj klimatskih rješenja temeljenih na prirodi. Predviđena usluga pružit će alate za identificiranje i razumijevanje izazova projekta, stvarajući pritom vizualni prikaz ovih za djelovanje i promjenu. Usluga će koristiti prilagođene i najsuvremenije metode za obrazovanje, poučavanje, stvaranje i razvoj inovativnih obrazovnih materijala koji pomažu studentima i drugim ključnim dionicima zajednice u suočavanju s izazovima klimatskih promjena s ciljem razvoja rješenja koja se bave ovim izazovima.
POSTUPAK
Cijeli proces financira i podržava EIT Climate KIC. Stručnjaci s Trinity Collegea u Dublinu pomoći će u obuci lokalnih trenera u dizajnu i razvoju odgovarajućih obrazovnih materijala i odgovarajućeg priručnika kao smjernica za lokalno predstavljanje programa, repliciranje modela Living Lab kao usluge u kontekstu i povećanje njegove uporabe diljem Hrvatske i regije. Ovim tromjesečnim projektom želi se osigurati da Agronomski fakultet, a posebice Zavod za ukrasno bilje i krajobraznu arhiekturu postane vodeća institucija kod klimatskih rješenja temeljenih na prirodi u Hrvatskoj i regiji.
Ovaj obrazovni pristup temeljen na vještinama usvojit će "vlasnik izazova" i uključiti u njegovu obrazovnu ponudu. Druge obrazovne ustanove u Hrvatskoj, a možda i u regiji Srednje i Istočne Europe bit će kontaktirane kao potencijalni usvojitelji ovog programa. Tako će se replikacijom i povećanjem postići širi utjecaj.
FAZE PROJEKTA
Predloženi projekt povezat će uvođenje obrazovnog pristupa osposobljavanja i vještina zasnovanog na rješavanju problema s klimatskim obrazovanjem i znanstvenim znanjima stečenim u akademskim krugovima. Odabrani pristup omogućuje doprinos šireg izvora znanja identificiranjem i uključivanjem glasova ključnih dionika. Relevantnost ovih dionika ne može se podcijeniti i imat će značajnu ulogu u situacionoj analizi konteksta, razumijevanju izazova u širem smislu i mogućnosti promicanja procesa zajedničkog stvaranja prema prikladnijim i primjerenijim i skalabilnijim rješenjima koja će se posebno baviti toplinskim otocima, značajno smanjujući emisije stakleničkih plinova.
Voditelji
izv. prof. dr. sc. Vesna Židovec
Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
Suradnici
mr. sc. Vesnica Koščak Miočić-Stošić
Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
izv. prof. dr. sc. Ines Hrdalo
Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet