Perspektiva agronoma na tržištu rada
Kakva je perspektiva agronoma na tržištu rada i aktualno stanje, s kojim izazovima se agronomi susreću prilikom zapošljavanja i koja je uloga karijernih centara prilikom pripreme studenata za tržište rada? Sve su to pitanja kojima se bavi Centar za podršku studentima i karijerno savjetovanje koji u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje na redovitoj bazi prikuplja podatke o broju nezaposlenih agronoma na tržištu rada, provodi istraživana s poslodavcima i studentima te prati karijere studenata koji su završili Agronomski fakultet.
U studenom 2017. godine Centar za podršku studentima i karijerno savjetovanje proveo je istraživanje s poslodavcima i diplomatima Agronomskog fakulteta. Svrha istraživanje je istražiti koje vještine i kompetencije diplomanti smatraju važnim prilikom traženja posla, a koje poslodavci prilikom zapošljavanja, utvrditi karijerne interese diplomanata i njihove stavove o mogućnostima zapošljavanja po završetku studija te koju ulogu diplomanti i poslodavci daju karijernim centrima prilikom pripreme studenata za tržište rada.
Stavovi diplomanata:
- sudjelovanje u dodatnim aktivnostima za vrijeme studija poput sudjelovanja u izvannastavnim aktivnostima, volontiranja, studentskog posla može olakšati pronalazak posla
- većina ispitanika želi pronaći posao u javnom sektoru, dok s druge strani mali broj ispitanika razmišlja o samozapošljavanju
- spremni su promijeniti mjesto stanovanja u svrhu zasnivanja radnog odnosa
- tokom svog karijernog puta želi raditi u više različitih poduzeća
- kada se zaposle najvažnija im je mogućnost napredovanja i redovita plaća
Stavovi poslodavaca:
- nove djelatnike u najvećoj mjeri traže posredovanjem Hrvatskog zavoda za zapošljavanje i putem specijaliziranih portala
- prilikom zapošljavanja djelatnika važne su im vještine i kompetencije kao što su stručna znanja, motiviranost, sposobnost prilagođavanja novim situacijama, poznavanje rada na računalu, fleksibilnost i radno iskustvo
- kada bi trebali birati jednu ključnu kompetenciju onda bi to bila stručna znanja
- prije bi odabrali kandidata koji je za vrijeme studija sudjelovao u nekim od izvannastavnih aktivnosti (član studentske udruge, volonter i slično), a završio je studij sa slabijim prosjekom ocjena, nego kandidata koji je završio studij s odličnim prosjekom ocjena, a nije sudjelovao u dodatnim aktivnostima
Uloga karijernih centara:
- poslodavaca smatraju kako u visokom obrazovanju postoji potreba za službom koja priprema studente za tržište rada
- ulogu takve službe vide kroz savjetovanje o tržištu rada, mogućnostima zapošljavanja po završetku studija, ali i prilikom odabira samog studija
- ulogu karijernog centra vide i u usklađivanju upisnih kvota sa stanjem na tržištu rada
- studenti smatraju kako je uloga karijernog centra pripremiti studente za budući posao i osvijestiti ih o tome gdje mogu raditi kroz razne radionice i organizaciju Dana karijera
- smatraju kako priprema za tržište rada najviše ovisi o njima samima