Ispiši

Tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda (201013)

Nositelj predmeta

Opis predmeta

Cilj modula je: ustanoviti osnovne čimbenike koji utječu na tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda; upoznati studente s analitičkim i kvantitativnim tehnikama vezanim uz analizu tržišta; utvrditi kako poljoprivredna politika utječe na tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda; navesti primjere iz prakse s empirijskim analizama tržišta pojedinih proizvoda.

Vrsta predmeta

ECTS: 6.00

Engleski jezik: R2

E-učenje: R2

Sati nastave: 30
Predavanja: 14
Auditorne vježbe: 4
Seminar: 12

Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje

Dovoljan (2):
Dobar (3):
Vrlo dobar (4):
Izvrstan (5):

Oblici nastave

  • Predavanja
  • Konzultacije
  • Seminari
  • Vježbe

Ishodi učenja i način provjere

Ishod učenja Način provjere
Objasniti pojam tržišta i identificirati specifičnosti tržišta u agrobiznisu Usmeni ispit, seminarski rad
Pokazati napredno znanje u primjeni teorije tržišta i cijena u poljoprivredno-prehrambenom sektoru Usmeni ispit, seminarski rad
Opisati i razumjeti trendove na međunarodnom tržištu poljoprivredno – prehrambenih proizvoda Usmeni ispit, seminarski rad
Analizirati i interpretirati stanje na pojedinim tržištima poljoprivredno-prehrambenih proizvoda Usmeni ispit, seminarski rad
Kritički analizirati i prezentirati učinke međunarodnih sporazuma na vanjskotrgovinsku razmjenu Usmeni ispit, seminarski rad
Provesti istraživanje tržišta, analizirati rezultate i napisati izvješće Usmeni ispit, seminarski rad
Koristiti komunikacijske vještine Usmeni ispit

Tjedni plan nastave

  1. Pojam i definicija tržišta, vrste i funkcije tržišta, te specifičnosti tržišta poljoprivredno-prehrambenih proizvoda
  2. Temelji ponude i potražnje, te posebice specifičnosti ponude i potražnje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, Elastičnost
  3. Način formiranja cijena i utjecaj države na formiranje cijena poljoprivrednih proizvoda
  4. Vrste prodajnih kanala i njihove specifičnosti. 
  5. Vanjskotrgovinska razmjena poljoprivredno prehrambenim proizvodima. Trendovi u međunarodnoj razmjeni. 
  6. Svjetske trgovinske organizacije i sporazumi iz područja agrobiznisa
  7. Trendovi na tržištu poljoprivrednih inputa i poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.
  8. Izvori podataka i analiza prikupljenih podataka u agrobiznisu
  9. Prikupljanje i analiza podataka s pojedinih tržišta poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Interpretacija rezultata
  10. Prikupljanje i analiza podataka o vanjskotrgovinskoj razmjeni u sektoru agrobiznisa. Interpretacija rezultata
  11. Konzultativna nastava
  12. Konzultativna nastava
  13. Konzultativna nastava
  14. Konzultativna nastava
  15. Konzultativna nastava

Obvezna literatura

  1. Troslte, R. (2008). Global Agricultural Supply and Demand: Factors Contributing to the Recent Increase in Food Commodity Prices, A Report from the Economis Research Service, United States Department of Agriculture
  2. Samuelson, Nordhaus (2007): Ekonomija, MATE, Zagreb
  3. Kolega, A., Božić, M. (2001). Hrvatsko poljodjelsko tržište, Tržništvo, Zagreb

Preporučena literatura

  1. Tomek, W. G., & Kaiser, H. M. (2014). Agricultural product prices. Cornell University Press. Southgate, D.; Graham, D. H.; Tweeten, L. (2011). The world food economy, 2nd edition, John Wiley & Sons, Inc.
  2. Saccomandi, V. (1998). AgriculturalMarketEconomics, Van Gorcum, Assen, TheNetherlands
  3. The European Agro-Food System and the Challenge of Global Competition (1999). ISMEA,

Prijava djelatnika

Mrežna stranica koristi kolačiće (cookies). Kolačiće upotrebljavamo kako bismo personalizirali sadržaj i oglase, omogućili značajke društvenih medija i analizirali promet. Isto tako, podatke o vašoj upotrebi naše web-lokacije dijelimo s partnerima za društvene medije, oglašavanje i analizu, a oni ih mogu kombinirati s drugim podacima koje ste im pružili ili koje su prikupili dok ste upotrebljavali njihove usluge. Nastavkom korištenja naših internetskih stranica vi prihvaćate našu upotrebu kolačića. Polica privatnosti.