Tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda (201013)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Cilj modula je: ustanoviti osnovne čimbenike koji utječu na tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda; upoznati studente s analitičkim i kvantitativnim tehnikama vezanim uz analizu tržišta; utvrditi kako poljoprivredna politika utječe na tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda; navesti primjere iz prakse s empirijskim analizama tržišta pojedinih proizvoda.
Vrsta predmeta
- Poslijediplomski studij / Doktorski studij / Poljoprivredne znanosti (Izborni predmet, 1. semestar, 1. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R2
E-učenje: R2
Sati nastave: 30
Predavanja: 14
Auditorne vježbe: 4
Seminar: 12
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2):
Dobar (3):
Vrlo dobar (4):
Izvrstan (5):
Oblici nastave
- Predavanja
- Konzultacije
- Seminari
- Vježbe
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Objasniti pojam tržišta i identificirati specifičnosti tržišta u agrobiznisu | Usmeni ispit, seminarski rad |
Pokazati napredno znanje u primjeni teorije tržišta i cijena u poljoprivredno-prehrambenom sektoru | Usmeni ispit, seminarski rad |
Opisati i razumjeti trendove na međunarodnom tržištu poljoprivredno – prehrambenih proizvoda | Usmeni ispit, seminarski rad |
Analizirati i interpretirati stanje na pojedinim tržištima poljoprivredno-prehrambenih proizvoda | Usmeni ispit, seminarski rad |
Kritički analizirati i prezentirati učinke međunarodnih sporazuma na vanjskotrgovinsku razmjenu | Usmeni ispit, seminarski rad |
Provesti istraživanje tržišta, analizirati rezultate i napisati izvješće | Usmeni ispit, seminarski rad |
Koristiti komunikacijske vještine | Usmeni ispit |
Tjedni plan nastave
- Pojam i definicija tržišta, vrste i funkcije tržišta, te specifičnosti tržišta poljoprivredno-prehrambenih proizvoda
- Temelji ponude i potražnje, te posebice specifičnosti ponude i potražnje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, Elastičnost
- Način formiranja cijena i utjecaj države na formiranje cijena poljoprivrednih proizvoda
- Vrste prodajnih kanala i njihove specifičnosti.
- Vanjskotrgovinska razmjena poljoprivredno prehrambenim proizvodima. Trendovi u međunarodnoj razmjeni.
- Svjetske trgovinske organizacije i sporazumi iz područja agrobiznisa
- Trendovi na tržištu poljoprivrednih inputa i poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.
- Izvori podataka i analiza prikupljenih podataka u agrobiznisu
- Prikupljanje i analiza podataka s pojedinih tržišta poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Interpretacija rezultata
- Prikupljanje i analiza podataka o vanjskotrgovinskoj razmjeni u sektoru agrobiznisa. Interpretacija rezultata
- Konzultativna nastava
- Konzultativna nastava
- Konzultativna nastava
- Konzultativna nastava
- Konzultativna nastava
Obvezna literatura
- Troslte, R. (2008). Global Agricultural Supply and Demand: Factors Contributing to the Recent Increase in Food Commodity Prices, A Report from the Economis Research Service, United States Department of Agriculture
- Samuelson, Nordhaus (2007): Ekonomija, MATE, Zagreb
- Kolega, A., Božić, M. (2001). Hrvatsko poljodjelsko tržište, Tržništvo, Zagreb
Preporučena literatura
- Tomek, W. G., & Kaiser, H. M. (2014). Agricultural product prices. Cornell University Press. Southgate, D.; Graham, D. H.; Tweeten, L. (2011). The world food economy, 2nd edition, John Wiley & Sons, Inc.
- Saccomandi, V. (1998). AgriculturalMarketEconomics, Van Gorcum, Assen, TheNetherlands
- The European Agro-Food System and the Challenge of Global Competition (1999). ISMEA,