Teorija kulturnog krajobraza (216151)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Cilj je pružiti znanje o metodološkim i teoretskim temeljima nužnima za provođenje istraživanja prostora kulturnog krajobraza. U tu svrhu student se upoznaje s različitim definicijama pojma kulturnog krajobraza, s aktualnim teoretskim paradigmama, sa značajem istoga kao kulturne i prirodne baštine te kao društvenog i gospodarskog resursa. Donose se znanja o sektorskim politikama te međunarodnim inicijativama u području upravljanja, planiranja i zaštite kulturnog krajobraza. Usvaja se znanje o interdisciplinarnosti koncepta, o njegovoj interpretaciji u okviru krajobrazne arhitekture te primijeni znanja iz različitih disciplina. Donosi se znanje o primijeni poznatih modela analize, klasifikacije i vrednovanja u istraživanju kulturnog krajobraza.
Nastava se provodi kroz predavanja, seminare i terenske vježbe. Nužno je aktivno izvršavanje dogovorenih zadataka, a zaključno se izrađuje i prezentira/brani seminarski rad. Obuhvaćen je rad na računalu, odnosno primjenjuje se e-učenje, rad preko Cloud servisa te rad u GIS aplikacijama. Poseban je naglasak korištenju i uspostavljanju baze podataka, arhivskim istraživanjima te interpretaciji aktualnih i povijesnih kartografskih izvora.
Vrsta predmeta
- Poslijediplomski studij / Doktorski studij / Poljoprivredne znanosti (Izborni predmet, 1. semestar, 1. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1 (s elementima R2)
Sati nastave: 30
Predavanja: 10
Seminar: 14
Terenske vježbe: 6
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60%
Dobar (3): 71%
Vrlo dobar (4): 81%
Izvrstan (5): 91%
Uvjeti za dobivanje potpisa
Prisutnost na nastavi (+/-), kvaliteta izvršavanja i prezentacije zadataka (40%), ocjena kvalitete i prezentacije završnog seminarskog rada (60%)
Opće kompetencije
- napredna razina znanja u primijeni računalnih programa (CAD, GIS)
- osnovna razina znanja o kartografiji i prostornim podacima
- osnovna razina znanja o metodama prostorne i/ili krajobrazne analize
Oblici nastave
- Predavanja
- Konzultacije
- Terenske vježbe
- Seminari
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
1. Odrediti teoretski okvir te uspostaviti model istraživanja kulturnog krajobraza prema potrebama razmatranog prostora, a po načelu interdisciplinarnosti | Seminar |
2. Uspostaviti i upravljati bazom prostornih i kartografskih podataka | Seminar |
3. Planirati i provesti terensko istraživanje kulturnog krajobraza | Teren, Seminar |
4. Poznavati nacionalni legislativni okvir, međunarodne inicijative te inozemne prakse u upravljanju, planiranju i zaštiti kulturnog krajobraza | Seminar |
Način rada
Obveze studenta
Pohađanje predavanja i seminara, samostalno izvršavanje tjednih zadataka, provođenje terenskog istraživanja te završnog seminarskog rada
Tjedni plan nastave
- Teorije i definicije kulturnog krajobraza - P
- Kulturni krajobraz kao prirodna i kulturna baština
- Nacionalni i međunarodni legislativni okvir
- Metode analize i vrednovanja krajobraza u istraživanju kulturnih krajobraza
- Metode analize i vrednovanja krajobraza u istraživanju kulturnih krajobraza
- Metode analize i vrednovanja krajobraza u istraživanju kulturnih krajobraza
- Sinteza znanja iz različitih disciplina - S
- Sinteza znanja iz različitih disciplina - S
- Sinteza znanja iz različitih disciplina - S
- Uspostava baze podataka, planiranje terena - S
- Uspostava baze podataka, planiranje terena - S
- Uspostava baze podataka, planiranje terena - S
- Terenske vježbe - TN
- Primjeri dobre prakse zaštite, upravljanja i planiranja kulturnih krajobraza - S
- Primjeri dobre prakse zaštite, upravljanja i planiranja kulturnih krajobraza - S
Obvezna literatura
- Tress, B., Tres, G., Fry, G., & Opdam, P. (Eds.). (2005). From landscape research to landscape planning: Aspects of integration, education and application (Vol. 12). Springer Science & Business Media.
- Van den Brink, A., Bruns, D., Tobi, H., & Bell, S. (2016). Research in landscape architecture: methods and methodology. Routledge.
- IUCN and World Heritage - Paper Series whc.unesco.org/en/publications/iucn.org/theme/protected-areas/resources/
- Lowenthal, D., & Olwig, K. (Eds.). (2013). The nature of cultural heritage, and the culture of natural heritage. Routledge.
- Bell, S., Herlin, I. S., & Stiles, R. (Eds.). (2011). Exploring the boundaries of landscape architecture. Routledge.
- Andlar, G. (2012). Outstanding cultural landscapes of the Croatian Adriatic. Doctoral Thesis, Faculty of Agriculture, University of Zagreb. Zagreb.
- Andlar, G., & Aničić, B. (2018). Multi-method approaches to cultural landscape assessment in Croatia. In Routledge Handbook of Landscape Character Assessment (pp. 108-123). Routledge.
- Howard, P. (2011). An introduction to landscape. Ashgate Publishing, Ltd.
Preporučena literatura
- Andlar, G., Šrajer, F., & Trojanović, A. (2018). Discovering cultural landscape in Croatia: History and classification of Croatian Adriatic enclosed landscape. Annales-Anali za Istrske in Mediteranske Studije-Series Historia et Sociologia, 28(4), 759
- Andlar, G., Šrajer, F., & Trojanović, A. (2017). Classifying the Mediterranean terraced landscape: The case of Adriatic Croatia. Acta geographica Slovenica, 57(2).
- Fairclough, G., Herlin, I. S., & Swanwick, C. (Eds.). (2018). Routledge handbook of landscape character assessment: current approaches to characterisation and assessment. Routledge.
- Ndubisi, F. (2002). Ecological planning: a historical and comparative synthesis. JHU Press.
- Meinig, Donald W., ed. (1979). The Interpretation of Ordinary Landscapes: Geographical Essays. New York: Oxford University Press