Uvod u kružnu ekonomiju u poljoprivredi (226161)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Cilj predmeta je upoznati studente s teorijskim i praktičnim postavkama kružne ekonomije te njezinom primjenom u poljoprivredi. Prikazati ulogu kružne ekonomije u gospodarstvu Hrvatske i Europske unije te opisati važnost kružne ekonomije za održiviji razvoj poljoprivrede. Razviti svijest o potrebi uključivanja postavki kružne ekonomiju u nacionalne i lokalne razvojne planove te poslovnu svakodnevnicu poduzetnika.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Izborni predmet, 6. semestar, 3. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 24
Seminar: 32
Terenske vježbe: 4
Izvođač predavanja
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80%
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Oblici nastave
- Predavanja
- Provjere znanja
- Auditorne vježbe
- Konzultacije
- Terenske vježbe
- Seminari
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Definirati pojam „kružna ekonomija“ u kontekstu održivog gospodarskog razvoja | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Razlikovati model kružne ekonomije od modela klasične linearne ekonomije. | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Argumentirati potrebu promjene uobičajenih proizvođačkih i potrošačkih praksi s ciljem smanjenja količine otpada | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Prepoznati mogućnosti primjene kružne ekonomije u poljoprivredi i agrobiznisu u stvaranju ekonomskih i financijskih koristi | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Opisati mogućnosti primjene otpada iz poljoprivrede i prehrambene industrije | Izrada seminarskog zadatka i/ili pismeni ispit |
Predstaviti primjere primjene kružne ekonomije u Hrvatskoj i svijetu | Izrada seminarskog zadatka |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje predavanja i auditornih vježbi te pomaganje studentima u izradi seminara. Procijeniti u kojoj su mjeri studenti usvojili ciljeve zadane sadržajem modula i postigli razinu zadanih ishoda učenja.
Obveze studenta
Redovito pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi u formi rasprava, pitanja i komentara.
Izradom seminara i polaganjem ispita studenti su obvezni dokazati usvajanje zadanih ishoda učenja.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje i aktivnost na nastavi | 10% | |||||
Izrada seminara i prezentacija | 30% | |||||
Pismeni ispit | 60% |
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Pohađanje i aktivnost na nastavi | Studenti mogu sudjelovati u raspravama tijekom nastave. Aktivnost se dodatno boduje i može poboljšati ocjenu iz pismene provjere znanja. |
Tjedni plan nastave
- Uvod u modul
- Razlike koncepta linearne i kružne ekonomiije
- Doprinos kružne ekonomije gospodarskom razvoju
- Modeli kružne ekonomije
- Kružna ekonomija u poljoprivredi
- Vrste i primjena otpada iz poljoprivrede i agrobiznisa 1
- Vrste i primjena otpada iz poljoprivrede i agrobiznisa 2
- Otpad od hrane
- Terenska nastava
- Predrok
- Seminarska nastava Primjeri primjene kružne ekonomije u lokalnim zajednicama i poduzećima iz agrobiznisa
- Seminarska nastava Primjeri primjene kružne ekonomije u lokalnim zajednicama i poduzećima iz agrobiznisa
- Seminarska nastava Primjeri primjene kružne ekonomije u lokalnim zajednicama i poduzećima iz agrobiznisa
- Seminarska nastava Primjeri primjene kružne ekonomije u lokalnim zajednicama i poduzećima iz agrobiznisa
- Evaluacija održane nastave
Obvezna literatura
- Interna skripta
Preporučena literatura
- Odabrani znanstveni i stručni članci
- Towards the Circular Economy: Economic and business rationale for an accelerated transition, Ellen MacArthur Foundation, 2012.
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Circular Agri-Food Business Models (Alma Mater Studiorum Università di Bologna) Circular Economy (Wageningen School of Social Sciences)