Osnove krajobraznog planiranja (187318)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Studenti se uče ciljevima i postupcima vrednovanja krajobraza unutar procesa prostornog planiranja. Vrednovanje: o vrijednostima u prostornom planiranju, modeliranje vrijednosti, istraživanje vrijednosti. Osnove za vrednovanje u prostornom planiranju: razvojni zahtjevi i zaštitni zahtjevi, privlačnost i ranjivost prostora. Studenti kroz seminare savladavaju osnove postupka sistematičnog i transparentnog pristupa traženja pogodnosti prostora za određenu namjenu. Polaganje ispita se provodi preko parcijalnih testova znanja i/ili završnog ispita, čemu prethodi obavezno izvršavanje seminarskih radova te kompilacija i predaja završnog seminarskog rada.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Obvezni predmet, 5. semestar, 3. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
Sati nastave: 77
Predavanja: 22
Seminar: 45
Terenske vježbe: 10
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60%
Dobar (3): 67%
Vrlo dobar (4): 78%
Izvrstan (5): 89%
Opće kompetencije
Predmet osposobljava studente za razumijevanje temeljnih pristupa rješavanju problema na relaciji zaštita-razvoj krajobraza te daje uvid u postupke transformacije podataka u procesu planiranja prostora.
Oblici nastave
- Predavanja
- Terenske vježbe
Terenske vježbe-u sklopu terenskih vježbi studenti se upoznaju sa prostorom kojega analiziraju tijekom nastave. - Seminari
Završni seminar Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti uključuje proces izrade dvojne analize prostora – analize pogodnosti koja sadržava analizu ranjivosti i analizu privlačnosti istraživanog prostora za smještaj određene djelatnosti. Stjecanje vještina – skupine (3-4 studenta) samostalno izrađuju i prezentiraju seminare koji se vežu na pojedine dijelove procesa vrednovanja krajobraza.
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Ustanoviti razliku između postojećeg i željenog stanja krajobraza | Kolokviji, Pismeni, Usmeni |
Prepoznati krajobraz kao sustav | Kolokviji, Pismeni, Usmeni |
Generirati modele krajobraza kao realnog/fizičkog te vrijednosnog konstrukta | Seminar |
Prepoznati i vrednovati kvalitete krajobraza | Seminar |
Upravljati geografskim informacijskim sustavom | Seminar |
Uključiti i izložiti zahtjev za zaštitom kvaliteta krajobraza u proces prostornog planiranja | Seminar, Kolokviji, Pismeni, Usmeni |
Način rada
Obveze nastavnika
Dostupnost nastavnih materijala (baza prostrornih podataka, ppt prezentacije, upućivanje na čitanje određenih izvora stručne i znanstvene literature, komunikacija sa studentima; obavijesti vezane uz kolegij; zadaci za utvrđivanje znanja po pojedinim nastavnim cjelinama; upute za korištenje nastavnih alata GIS programa, predavanja i ocjenivanje studentskih zadaća/seminara, pismenih ispita, provođenje usmenih ispita..
Obveze studenta
Prisustvovanje predavanjima, vježbama i seminarima je obavezno. Studenti moraju sudjelovati u učenju na način da predaju zadatke u dogovorenom roku, da unutar grupe svi članovi aktivno sudjeluju u izvršenju zadatka. Uvjeti za dobivanje potpisa te pristupanje ispitu su redovno pohađanje predavanja i seminara, izrada seminara, te redovno rješavanje svih zadataka s predavanja i seminara.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
I & II Kolokvij | 25 |
0-60 61-70 71-80 71-80 91-100 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
20 | 60 | 2 |
seminari | seminari 50 |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
20 | 60 | 2 |
Usmeni ispit | 25 |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
20 | 60 | 2 |
UKUPNO | 100% | 60 | 180 | 6 |
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
I Kolokvij | Na sredini semestra | Prijavljuje se kod nastavnika | |
II Kolokvij | Na kraju semestra,pod uvjetom da je I kolokvij ocjenjen pozitivno | Prijavljuje se kod nastavnika | |
Usmeni ispit | Usmeni dio ispita održava se nakon pozitivno riješenog pismenog dijela ispita. Ispitu se obavezno pristupa u zakazano vrijeme. Ispitno gradivo je obuhvaćeno obveznom ispitnom literaturom, te zabilješkama s predavanja I seminara | Prijavljuje se u sustavu ISVU |
Tjedni plan nastave
- Uvod u modul Kognitivna mapa studenata o sadržaju modula
- Vrednovanje i vrijednosti u krajobraznom planiranju
- Vrednovanje i vrijednosti u krajobraznom planiranju
- Terenska nastava
- Tehnike vrednovanja
- Tehnike vrednovanja
- Entiteti i kontinuirana polja
- Vrijednosti prostora kao prostorni podatak
- 1.test znanja Korištenje i namjena prostora Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti – podjela djelatnosti
- Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Opća definicija i pojavni oblici djelatnosti Uvod u privlačnost
- Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Konceptualizacija modela privlačnosti Modeliranje privlačnosti
- Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Model privlačnosti Uvod u ranjivost
- Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Konceptualizacija modela ranjivosti Modeliranje ranjivosti
- Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Model ranjivosti Uvod u pogodnost
- Seminar – Vrednovanje prostora za razvoj djelatnosti - Model pogodnosti 2. test znanja
Preduvjeti
- Osnove prostornog planiranja (185440)
- Geodezija i prostorne informacije (144024)
- Analize krajobraza (185439)
Obvezna literatura
- Steinitz, C. (1990.): A framework for theory applicable to the education of landscape architects (and other environmental design professionals), Landscape Journal; Vol. 9 Issue 2, p136
- Stenitz, C. (2012.): Which Way of Designing?: The Redlands Workshop- video, GeoDesign Summit, video.esri
- Steinitz, C. (2013.): Geodesign for Education – video, GeoDesign Summit, video.esri
- Lynch, K. (1972.): The Image of the City, MIT Press
- Anderson, S.I. (1972.): Structure, Identity and Scale, Proceedings of the Symposium Landscape planning, Ljubljana. 29-31.8.1972, p.53-62
- Marušič, I. (1987.): Načrtovalska analiza in vrednotenje krajine – skripta, Biotehniška fakulteta, Katedra za krajinsko arhitektura, Ljubljana
- Marušič, I. (1979.): Načrtovalska analiza in valorizacija krajine – gradivo s predavanj, Biotehniška fakulteta, Katedra za krajinsko arhitektura, Ljubljana
Preporučena literatura
- McHarg, I (1969.): Design with nature, John Wiley & Sons
- Steiner, F. (1991.): The Living Landscape, McGraw-Hill
- Lyle, J. (1999.): Design for Human Ecosystems: Landscape, Land Use, and Natural Resources, Island press
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Sistemi vrednotenja krajine, Biotehniška fakulteta, Ljubljana
- Einführung zu Landschaftsplanung und Naturschutzplanung, BOKU
- Landschaftsplanung I, BOKU