Plivanje (143851)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Izborni predmet Plivanje je uključen u sve studijske programe Agronomskog fakulteta u Zagrebu od 2009./2010. ak. godine. Prema novom Nastavnom planu i programu tjelesne i zdravstvene kulture koji je odobren na sjednici Senata Sveučilišta u Zagrebu 2008. predloženi su izborni programi – sportovi za studente viših godina preddiplomskog i diplomskog studija. Preduvjeti za organiziranje i provođenje izbornog predmeta iz područja sporta i srodnih disciplina su: interes studenata, uvjeti rada, stručnost nastavnika, potpora i usklađenost sa studijskim programima visoko obrazovne ustanove. Primarni cilj izbornog predmeta Plivanje je usmjeren na učenje i usavršavanje teorijskih i praktičnih znanja o sportsko-rekreativnom plivanju. Očekivani rezultat je osposobljavanje studenata za samostalnu izradu osobnog treninga u vodi. Polaganje ispita sadrži praktični dio u okviru kojeg se prezentiraju dvije plivačke tehnike prema osobnom izboru (startni skok, plivanje 50 m, okret), priprema osobnog plivačkog treninga i pismenog dijela ispita kojim se provjeravaju teorijska kineziološka znanja.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Animalne znanosti (Izborni predmet, 6. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Izborni predmet, 6. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Hortikultura (Izborni predmet, 6. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Ekološka poljoprivreda (Izborni predmet, 6. semestar, 3. godina)
ECTS: 3.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 30
Predavanja: 4
Auditorne vježbe: 22
Seminar: 4
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80%
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Opće kompetencije
Predmet omogućuje usvajanja sposobnosti razvijanja i organiziranja motoričkog učenja, te sposobnost planiranja i upravljanja vremena. Student aktivnim sudjelovanjem u trenažnom procesu unapređuje osobne kondicijske sposobnosti te konativne osobine kao i etičke principe (odgovornost, samodisciplinu, toleranciju, timski rad i dr.) temeljne za svakodnevni život.
Oblici nastave
- Predavanja
- Vježbe u praktikumu
(bazen, teretana) - Seminari
(vezan uz izradu osobno plivačkog treninga)
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Definirati zakonitosti ponašanja tijela u vodi, | Rasprave tijekom ispita, pismeni ispit |
Objasniti utjecaj plivanja na zdravlje | Rasprave tijekom ispita i praktičnog djela nastave u bazenu, pismeni ispit |
Demonstrirati najmanje dvije plivačke tehnike prema osobnom izboru | Praktični ispit |
Demonstrirati vježbe izvan i u vodi za usavršavanje pojedinih plivačkih tehnika | Praktični ispit |
Pripremiti osobni trening plivanja | Seminarski rad |
Način rada
Obveze nastavnika
Održati predavanja na razumljiv način i upoznati studente s terminologijom plivačkog sporta. Provesti program vježbi na bazenu i u teretani. Izraditi smjernice seminarskog rada vezano za izradu osobnog plivačkog treninga. Ukazivati na eventualne pogreške u planiranju treninga u vodi. Na osnovu procjene motoričkih predznanja, individualnim pristupom i izborom metodskih vježbi pomoći studentima u procesu učenja i usavšavanja. Procijeniti u kojoj su mjeri studenti usvojili obrazovne ciljeve, ishode predmeta i usavršili pojedine tehinke te ocijeniti teorijska i praktična znanja konačnom ocjenom.
Obveze studenta
Redovito pohađanje predavanja i aktivno sudjelovanje u raspravi. Redovito pohađanje vježbi na bazenu. Redovito pohađanje vježbi u teretani. Izrada seminarskog rada i praktična provjera u bazenu.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje predavanja | 10% | 4 | 8 | 0,5 | ||
Akitvno sudjelovanje na vježbama | 30% | 18 | 28 | 1 | ||
Seminarski rad | 20% | 8 | 12 | 0,5 | ||
Pismeni ispit | 20% |
≤ 60 61-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
0 | 6 | 0,5 |
Praktiĉni ispit na bazenu | 20% |
≤ 60 61-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
0 | 6 | 0,5 |
UKUPNO | 100% | 30 | 60 | 3 |
Tjedni plan nastave
- Ponašanje tijela u vodi (P)
- Kakvoća bazenske vode (P)
- Utjecaj plivanja na zdravlje (P)
- Struktura sata plivačkog treninga (S)
- Oprema i pomagala u sportsko rekreativnom treningu (P)
- Energetska potrošnja u plivanju (P)
- Osnovne karakteristike plivačkih tehnika (slobodno, prsno, leđno, delfin) (V)
- Primjeri vježbi za ispravljanje i usavršavanje kraul tehnike (V)
- Okret u pojedinoj plivačkoj tehnici (V)
- Start u pojedinoj plivačkoj tehnici (V)
- Vrste treninga u plivanju (V)
- Kondicijske vježbe dominantne u plivačkom treningu (V)
- Primjeri izrade plana i programa plivačkog treninga (V)
- -
- -
Obvezna literatura
- Caput-Jogunica, R. (2012). Plivanje. Interni priručnik za studente Agronomskog fakulteta u Zagrebu.
- Leko, G. (2008). Slobodni način plivanja – kraul. Sveučilišni priručnik. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Jukić, I., Marković, G. (2005). Kondicijske vježbe s utezima. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
Preporučena literatura
- Berislavić, I. (2009). Zone intenziteta u plivačkom treningu. Kineziološki fakultet u Zagrebu. Diplomski rad.
- Colwin, C., M. (1998). Plivanjem za 21. stoljeće. Gopal d.o.o.
- Cook, B., C. (1996) Strength Basics. Your Guide to Resistance Training for Health and Optimal Performance. Human Kinetics.
- Sindik J., Andrijašević, M. (2009). Razlike u stavovima studenata prema aktivnostima slobodnog vremena i sportske rekreacije u odnosu na preferenciju aktivnog odmora. U M. Andrijašević (ur.) Zbornik radova međunarodne znanstveno stručne konferencije “Upravljanje slobodnim vremenom sadržajima sporta i rekreacije” (str. 167-175). Zagreb, 2009. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
- Szabo, I. (2000). Metodičke vježbe usavršavanja tehnike plivanja. Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu. Diplomski rad.
- Šiljeg, K., Leko, G., Kević, G., Mrgan, J., Zečić, M. (2011). Koordinacijske strukture plivačkih tehnika. U I. Jukić i sur. (ur.) Zbornik radova 9. godišnje međunarodne konferencije Kondicijska priprema sportaša „Trening koordinacije“. Zagreb, 2011. (str. 205.-208.) Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Udrua kondicijskih trenera Hrvatske.
- Volčanšek, B. (1996). Sportsko plivanje, plivačke tehnike i antropološka analiza plivanja. Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu.
- Volčanšek, B. (2002). Bit plivanja. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
- Sveučilište u Osijeku Učiteljski fakultet
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Sveučilište u Osijeku Fakultet odgojnih i obrazovnih znanosti