Uvod u hortikulturnu terapiju (133172)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Studenti će kroz teorijski i praktični dio naučiti osnove hortikulturne terapije te specifičnosti vezane za različite oblike invaliditeta. Specifična znanja o određenim biljnim vrstama ukazat će na prednosti i nedostatke njihova korištenja u sklopu hortikulturne terapije. Polaganje ispita se provodi preko parcijalnih testova znanja i završnog ispita.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Hortikultura / Ukrasno bilje (Izborni predmet, 3. semestar, 2. godina)
ECTS: 3.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 30
Predavanja: 10
Auditorne vježbe: 14
Seminar: 6
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60%
Dobar (3): 71%
Vrlo dobar (4): 81%
Izvrstan (5): 91%
Opće kompetencije
Studenti dobivaju neophodna teorijska i praktična znanja o mogućnostima korištenja hortikulturnih aktivnosti s ciljem poboljšanja zdravstvenog i psiho-socijalnog stanja djece s teškoćama i osoba s invaliditetom.
Oblici nastave
- Predavanja
- Auditorne vježbe
- Vježbe u praktikumu
- Seminari
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Analizirati ulogu i prednosti hortikulturne terapije. | Pismeni |
Identificirati specifičnosti različitih vrsta invaliditeta. | Pismeni |
Dizajnirati plan hortikulturne terapije za različite grupe osoba s invaliditetom. | Pismeni |
Izdvojiti biljne vrste pogodne za primjenu u sklopu vanjskih i unutarnjih prostora najmjenjenih hortikulturnoj terapiji. | Pismeni |
Dizajnirati funkcionalan terapeutski vrt. | Pismeni |
Integrirati programe i zadatke prilagođene potrebama rehabilitacije i poboljšanju kvalitete života osoba s invaliditetom. | Pismeni |
Objasniti specifičnosti različitih tipova terapeutskih vrtova. | Seminarski rad |
Način rada
Obveze nastavnika
Svi nastavni materijali su organizirani i prema nastavnim cjelinama dostupni u MOODLE sustavu (forum za komunikaciju sa studentima, kalendar važnijih događanja za predmet, obavijesti vezane uz predmet, materijali za ispit). Održavanje predavanja, izvođenje auditornih vježbi te seminara kao i ocjenjivanje seminara te provođenje parcijalnih ispita tijekom semestra.
Obveze studenta
Studenti se tijekom prva dva tjedna nastave trebaju obavezno prijaviti u sustav za e-učenje Moodle u okviru kojeg mogu koristiti prezentacije sa predavanja. Uvjeti za pristupanje završnom ispitu su uredno pohađanje predavanja, auditornih vježbi, izrada seminara te aktivno sudjelovanje u nastavi. Polaganje parcijalnih ispita tijekom semestra te polaganje završnog ispita.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Parcijalni ispit (P1) | 40 |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
12 | 36 | 1.2 |
Parcijalni ispit (P2) | 40 |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
12 | 36 | 1.2 |
Seminar (S) | 20 |
0-60 61-70 71-80 81-90 91-100 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
6 | 18 | 0.6 |
UKUPNO | 100% | 30 | 90 | 3 |
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Parcijalni ispit (P1) | Obuhvaća nastavne cjeline obrađene do 7. tjedna nastave. | 8. tjedan | Na ispitnim rokovima. |
Parcijalni ispit (P2) | Obuhvaća nastavne cjeline obrađene do 14. tjedna nastave. | 15. tjedan | Na ispitnim rokovima. |
Seminar (S) | Prezentacija seminarskih radova. | 14. tjedan | Nema nadoknade. |
Parcijalni ispiti | Studenti tijekom semestra pišu dva parcijalna pismena ispita. Ukoliko polože oba, upisuje se ocjena u indeks. Ukoliko ne polože sve parcijalne ispite, studenti moraju polagati cjelokupno gradivo pismeno tijekom ispitnih rokova. | 8. tjedan 14. tjedan | - |
Tjedni plan nastave
- Uvodno predavanje.
- Definicija i povijest hortikulturne terapije.
- Značaj hortikulturne terapije.
- Vrste HT.
- Odnos čovjek-biljka.
- Specifične grupe osoba s invaliditetom I.
- Prvi dio ispita
- Specifične grupe ljudi s invaliditetom II.
- Vanjski prostori za HT – Terapeutski vrtovi.
- Unutarnji prostori za HT.
- Društveni vrtovi.
- Programi i zadaci prilagođeni potrebama rehabilitacije i poboljšanju kvalitete života osoba s posebnim potrebama.
- Terenska nastava.
- Prezentacija seminarskih radova.
- Završni ispit.
Obvezna literatura
- Hewson, M. (1996). Horticulture as Therapy: A Practical Guide to Using Horticulture as a Therapeutic Tool. Ontario: H.T.M., Homewood Health Centre, Inc.
- Relf, Diane (1992). The Role of Horticulture in Human Well-Being and Social Development. Portland: Timber Press.
- Davis, Lynn (1994). Garden for Life: Horticulture for People with Special Needs. University Extension Press, Extension Division, University of Saskatchewan, Canada.
- Moore, Bibby (1989). Growing With Gardening "A Twelve Month Guide for Therapy, Recreation and Education". University of North Carolina Press.
- Simson, Sharon P. , Strauss, Martha C. (1998). ˝Horticulture as Therapy˝, Haworth Press, Inc.
Preporučena literatura
- Hank Bruce, (1999). Gardens for the Senses, Gardening as Therapy. Winner Enterprises
- Janeen R. Adil, 1994. Accessible Gardening for People with Physical Disabilities" A Guide to Methods, Tools and Plants" Woodbine House
- Suzanne E. Wells, MS(editor), 1997. ˝Horticultural Therapy and the Older Adult Population˝, The Haworth Press, Inc.
- Joel Flager; Raymond P. Poincelot (editors), 1994., ˝People-Plant Relationships˝, The Haworth Press, Inc
- H. Patricia Hynes, 1996., ˝A Patch of Eden˝,Chelsea Green Publishing Company, White River Junction, Vermont
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Human Issues in Horticultural Therapy (Kansas State University)
- Introduction to Therapeutic Horticulture (Oregon State University)