Oblikovanje otvorenog prostora I (144026)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Program predmeta omogućuje studentima stjecanje osnovnih znanja o otvorenim gradskim prostorima te o procesu njihova oblikovanja. Studenti kroz rješavanje konkretnih prostornih zadataka manje složenosti stječu vještine prepoznavanja prostornih i društvenih problema te stječu vještine koje omogućavaju rješavanje istih. Kroz inventarizacijske i analitičke postupke te kreativan rad studenti na konkretnim zadacima razvijaju potencijalna rješenja. Zadaci obuhvaćaju jednostavnije primjere otvorenih prostora poput ulica i manjih uličnih kompleksa te oblikovanje dječjih igrališta, školskih vrtova ili dvorišta dječjih vrtića. Unutar vježbi i seminara obuhvaćaju cjelokupni proces oblikovanja od određivanja problema i ciljeva do produciranja različitih alternativnih koncepata te definiranja i konačnog idejnog rješenja.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Obvezni predmet, 3. semestar, 2. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 20
Seminar: 11
Projektantske vježbe: 29
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80%
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Opće kompetencije
Predmet osposobljava studente za razumijevanje problematike oblikovanja otvorenih prostora. Studenti dobivaju neophodna znanja na kojima se temelji cjelokupni oblikovni proces te stječu vještine rješavanja prostornih zadataka manje zahtjevnosti.
Oblici nastave
- Predavanja
obuhvaćaju teorijske osnove za oblikovanje pojedinih grupa otvorenih prostora te prikaz primjera već izvedenih objekta istog ili sličnog tematskog opredjeljenja. U sklopu predavanja sudjeluju gosti predavači iz prakse. - Seminari
tijekom semestra studenti izrađuju dva do tri seminarska rada koji obuhvaćaju konkretne otvorene gradske prostore koji nisu uređeni ili one s potrebom preuređenja i/ili prenamjene. - Projektantske vježbe
studenti kroz niz vježbi obrađuju sve segmente projektantskog procesa na konkretnim zadacima uz pojedinačne komentare i dijalog te ponekad izravne dorade na satu.
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
definirati i razlikovati pojedine segmente oblikovno projektantskog procesa te ih primijeniti na manje složenim objektima otvorenih prostora | pismeni ispit, seminar |
definirati prostorne i društvene probleme i ciljeve na konkretnim prostornim zadacima manje zahtjevnosti | pismeni ispit, seminar |
prepoznati i vrednovati odrednice otvorenih prostora kroz analitički proces | pismeni ispit, seminar |
formirati različita alternativna konceptualna rješenja i argumentirati njihove potencijale i nedostatke | pismeni ispit, seminar |
formirati idejno rješenje krajobraznog uređenja otvorenog prostora manje zahtjevnosti | pismeni ispit, seminar |
upotrijebiti različite grafičke tehnike u svrhu prezentacije provedenih analitičkih koraka i konceptualnih rješenja | pismeni ispit, seminar |
Način rada
Obveze nastavnika
Uredno održavanje svih oblika nastave. Određeno vrijeme za konzultacije izvan nastavne aktivnosti.
Obveze studenta
Redovito pohađanje nastave i izvršavanje postavljenih tjednih zadataka u sklopu vježbi
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminar 1 usmena obrana rada | 40 % |
0 – 59% 60 -70% 71 -80% 81 -90% 91 -100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
2,5 | ||
Seminar II usmena obrana rada | 40 % |
0 – 59 % 60 -70% 71 -80% 81 -90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
2,5 | ||
Završni ispit pismeni | 20% |
0 – 59 % 60 -70% 71 -80% 81 -90% 91 -100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
1 | ||
UKUPNO | 100% | 6 |
Ocjenjivanje se temelji na rezultatima projektnih seminara, te njihovoj završnoj usmenoj obrani, pri čemu u zbirnu ocjenu ulazi i ocjena same izrade i prezentacije seminara, uz završni pismeni ispit.
Tjedni plan nastave
- Uvod u predmet i proces krajobraznog oblikovanja /vježbe: obilazak terena
- Opće odrednice ulica i drvoreda/ vježbe: inventarizacije područja predmetnog zadatka
- Drvored u urbanim sredinama 1/ vježbe: određivanje problema, ciljeva, projektnog programa i formiranje analitičke osnove
- Drvored u urbanim sredinama 2 / vježbe: analitičke odrednice prostora-raščlamba i vrednovanje
- Primjeri drvoreda u urbanim sredinama 1 / vježbe: traženje projektnog rješenja na osnovu analize lokacije - dijagrami i konceptualne skice
- Primjeri drvoreda u urbanim sredinama 2 / vježbe: izrada alternativnih rješenja - koncepti
- Grafička prezentacija i skiciranje 1/ vježbe: idejno rješenje drvoreda
- Dječja igrališta-uvod / vježbe: inventarizacija područja predmetnog zadatka
- Dječja igra i dječja igrališta / vježbe: određivanje problema, ciljeva, projektnog programa i formiranje analitičke osnove
- Oblikovanje dječjih igrališta 1 / vježbe: analitičke odrednice prostora-raščlamba i vrednovanje
- Oblikovanje dječjih igrališta 2 / vježbe: varijante dijagrama i konceptualnih skica
- Primjeri suvremenih dječjih igrališta 1/ vježbe: varijante konceptualnih skica i koncepti
- Primjeri suvremenih dječjih igrališta 2/ vježbe: razrade alternativna rješenja - koncepti
- Grafička prezentacija i skiciranje 2/ vježbe: alternativni koncepti i idejno rješenje
- Otvoreni gradski prostori-općenito / vježbe: idejno rješenje dječjeg igrališta
Obvezna literatura
- Booth, N.K. (1983.): Basic Elements of Landscape Architestural Design. Waveland press, INC, Prospect Heights, Illinois.
- Marcus, C.C., Francis, C. (1998.): People Places, New York; str. 259-311.
- Shackell, A., Butler, N., Doyle, P., Ball, D. (2008.): Design for Play: A guide to creating successful play spaces.
Preporučena literatura
- Laurie M. (1986): An introduction to landscape architecture, New York.
- Motloch, J.L. (2001): Introduction to Landscape Design. John Wiley&Sons, INC, New York.
- Cosco, N.G. (): Developing evidence-based design: environmental interventions for healthy development of young children in the outdoors, Open space- People space, str.,125-135, London and New York: Taylor & Francis.
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Krajinsko načrtovanje I - Biotehniška fakulteta, Univerza v Ljubljani.