Uvod u istraživački rad (268839)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
U ovom modulu studenti se upoznaju sa općom znanstvenom metodologijom i njenim posebnostima u agroekonomskim znanostima. U sklopu modula obrađuju se teorija znanosti, faze istraživačkog procesa, mjerenje i mjerne karakteristike, osnovne metode u agroekonomici te pisanje, struktura i oblikovanje znanstvenog i stručnog rada. Kroz auditorne vježbe studenti će praktično upoznati faze istraživačkog procesa te samostalno izraditi mjerne instrumente za pojedine istraživačke metode. Seminarski rad će obuhvatiti primjenu odabrane znanstvene metode i oblikovanje znanstvenog rada.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 30
Auditorne vježbe: 10
Seminar: 20
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80%
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Opće kompetencije
Kolegij osposobljava studente za razumijevanje znanosti i metodologije znanstvenog istraživanja. Cilj kolegija je da student/ica bude sposoban/na razlikovati znanstvene metode i opisati specifičnosti znanstvenih metoda u agroekonomskim znanostima. Nadalje, cilj je osposobiti studente razlikovanju i usporedbi faza istraživačkog procesa te poznavanje mjernih karakteristika pojedinih instrumenata te razviti sposobnost samostalne izrade znanstvenog rada.
Oblici nastave
- Predavanja
- Vježbe u praktikumu
Vježbe – praktične vježbe primjene znanstvenih metoda i analize podataka - Seminari
Seminari – studenti rade na izradi koncepta istraživanja
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
definirati pojam znanost i objasniti znanstvene teorije/pristupe | Prvi test znanja, završni ispit |
opisati i objasniti razine znanstvene spoznaje | Prvi test znanja, završni ispit |
objasniti faze istraživačkog procesa | Prvi test znanja, seminarski rad; završni ispit (usmeni, pismeni) |
identificirati specifičnosti znanstvenih istraživanja u društvenim znanostima, agroekonomici | Drugi test znanja, završni ispit |
identificirati i primijeniti prikladne znanstvene metode i mjerne instrumente za provođenje istraživanja | Vježbe, seminarski rad, drugi test znanja, završni ispit |
Postaviti i izvesti jednostavno znanstveno istraživanje | Vježbe, seminarski rad (pisani oblik i usmena prezentacija) |
Prezentirati istraživačku temu, vrednovati i argumentirati zaključke | Seminarska nastava (pisani oblik i usmena prezentacija |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje predavanja, organizacija vježbi i seminarske nastave, održavanje konzultacija i pomoć pri izradi seminarskih radova; održavanje pismenih/usmenih ispita.
Obveze studenta
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje na vježbama, izrada i javna obrana seminarskog rada, polaganje kolokvija (međuispita) i/ili usmenog ispita. Studenti samostalno kreiraju jednostavno istraživanje na zadanu temu i usmeno ga prezentiraju pred nastavnicima i ostalim studentima nakon čega slijedi rasprava.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Vježbe | 40% |
<60% 60-70 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
20 | 67,5 | 2,25 |
Seminarski rad | 20% |
<60% 60-70% 71 -80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
10 | 45 | 1,5 |
Predavanja/Završni ispit | 40% |
< 60% 60 -70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
30 | 67,5 | 2,25 |
1. Međuispit: Pismeni | (20%) |
<60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
|||
2. Međuispit: Pismeni | (20%) |
<60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
|||
UKUPNO | 100% | 60 | 180 | 6 |
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
2. test znanja | Mogućnost polaganja ispita drugog djela gradiva (metode za prikupljanje podataka, mjerni instrumenti) Izvodi se kao test znanja s kombinacijom otvorenih i zatvorenih pitanja, u trajanju 60 min. Uvjet za pristup je pozitivno položen 1. test znanja | 14. tjedan | Nije moguća |
Završni pismeni/usmeni ispit | Nakon održane nastave, predaje i prezentacije seminarskog rada student pristupa završnom pismenom i/ili usmenom ispitu ako nije položio oba testa znanja. Završni ispit obuhvaća kompletno gradivo obrađeno na predavanjima i predviđenom literaturom. | Nakon održane nastave | Tijekom redovitih ispitnih rokova |
Vježbe | Obavezne su za sve studente/ce. U manjim grupama studenti na zadanu metodu za prikupljanje podataka, izrađuju mjerne instrumente, upoznaju se i praktično primjenjuju tehnike za obradu podataka | Tijekom semestra u predviđenom terminu za vježbe | Nema nadoknade |
Pohađanje nastave | Bilježe se dolasci i aktivnost studenata na nastavi (predavanja, vježbe, seminar. ) | Tijekom semestra | Nema nadoknade |
Tjedni plan nastave
- P- Uvod u predmet - osnovne informacije o kolegiju, organizacija nastave
- P- Pojmovno određenje znanosti ; normativni i empirijski pristup; Pojam metodologije; znanstvena metoda.
- P- Induktivna, deduktivna metoda, analiza-sinteza. Razine znanstvene spoznaje: znanstveno opisivanje (deskripcija); znanstvena klasifikacija; znanstveno objašnjenje (eksplanacija); znanstveno predviđanje.
- P -Karakteristike znanstvenog istraživanja (kontrola, operacionalizacija, replikacija). Specifičnost istraživanja društvenih pojava. Uzorkovanje, način izbora uzorka, probabilistički, neprobabilistički uzorak.
- P- Teorijske aktivnosti u istraživačkom procesu:Izbor i definiranje problema i područja znanstvenog istraživanja; disciplinarna i interdisciplinarna istraživanja.
- AV- Rad na literaturi. Definiranje pojmova i pojmovna analiza. Određivanje ciljeva istraživanja:spoznajni ili znanstveni; pragmatični ciljevi. Znanstvena hipoteza, pojam, validnost, vrste znanstvenih hipoteza.
- P- Izbor i razrada metoda za prikupljanje podataka – primarni, sekundarni izvori. AV- vrste varijabli i indikatori, pouzdanost, valjanost, objektivnost…
- P- Osnovne kvalitativne i kvantitativne metode. AV - intervju, fokus grupe, anketa.
- V- Studija slučaja, analiza sadržaja.
- V- Znanstvene publikacije – vrste znanstvenih radova, struktura znanstvenog rada
- V -Znanstvene publikacije – postupak recenzije i kritička prosudba kvalitete radova
- V- Kako oblikovati znanstveni rad.
- V- Pisanje znanstvenog rada i kritički osvrt na znanstveni rad. S- Oblikovanje znanstvenog rada na zadanu temu, rasprava.
- S- Oblikovanje znanstvenog rada na zadanu temu, rasprava.
- S- Oblikovanje znanstvenog rada na zadanu temu,rasprava.
Obvezna literatura
- Halmi., A. (1996). Kvalitativna metodologija u društvenim znanostima, A.G.. Matoš, Samobor.
- Marušić, M. i Vranešević, T. (2001.): Istraživanje tržišta, Adeco, Zagreb.
- Tkalac Verčić, A., Sinčić Ćorić, D., Pološki Vokić, N. (2010): Priručnik za metodologiju istraživačkog rada. Zagreb: M. E. P. d.o.o.
- Nachimals, David (1996). Research methods in social sciences, Arnold, London.
- Vujević, M. (2006): Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti. Zagreb: Školska knjiga
- Yin., K. Robert. (2007) Studija slučaja- dizajn i metode, prijevod B. Nebojša, FPZ, Zagreb
Preporučena literatura
- Stipe Belak. (2005): Uvod u znanost, udžbenik, Visa škola za turistički menadžment, Šibenik
- Churchill, Gilbert A. Jr. (1995.): Marketing Research; Methodoligical Foundations; 6. Edition, The Dryden Press.
- Gerring, J. (2007). Case Study Research – Principles and Practices, Cambridge University Press.
- Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. (eds.) (2000). Handbook of Qualitative research. Thousand Oaks: Sage Publications.
- Žutinić, Đurđica, 2015. Uvod u Metodologiju znanstvenog istraživanja, Agronomski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu, interna skripta.
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Scientific methods and writing skills, BOKU, Wien, Austria
- Scientific Research Methods, Scottish Rural College, UK