Razvoj poljoprivrede i ruralnog prostora (144521)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Suvremeni razvitak poljoprivrede dešava se u interakciji s prostorom . U ruralnom su prostoru sve više prisutne i mnoge druge nepoljoprivredne djelatnosti. Ruralni prostor postaje sve češće mjesto življenja stanovništva čije se ekonomske aktivnosti odvijaju negdje drugdje tj. u urbanim sredinama.
Cilj predmeta je upoznati studente s razvojem poljoprivrede i ruralnog prostora u Hrvatskoj i ekonomski razvijenim zemljama.
Studenti izrađuju samostalan rad u kojem će pokazati sposobnost primjene znanja stečenih tijekom nastave.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Izborni predmet, 2. semestar, 1. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 32
Auditorne vježbe: 8
Seminar: 12
Terenske vježbe: 8
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80%
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Opis
Konačna ocjena studenta izračunava se kao proporcionalni zbroj bodova. Slijed kod ispita je: pohađanje nastave, seminar, pismeni te po potrebi (za višu ocjenu, poteškoće kao što su disleksija, disgrafija i sl.) usmeni ispit.
Opće kompetencije
Položenim ispitom studenti će usvojiti čimbenike razvoja poljoprivrede i ruralnog prostora te biti sposobni sudjelovati u planiranju razvoja poljoprivrede i ruralnog prostora na nacionalnoj i lokalnoj razini.
Oblici nastave
- Predavanja
- Auditorne vježbe
Kroz auditorne vježbe studenti će primjenom odgovarajućih metoda izračunati određene parametre poljoprivrednog i ruralnog razvitka. - Terenske vježbe
Terenske vježbe su u obliku posjete lokalitetu otvorenog sustava proizvodnje te posjete ruralnoj zajednici gdje će u neposrednom kontaktu dobiti dodatne informacije - Seminari
Studenti samostalno izrađuju i prezentiraju rad s temom iz područja poljoprivrednog i razvitka ruralnog prostora
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Valorizirati ulogu poljoprivrede u ekonomskom razvoju | Sudjelovanje u raspravi na nastavi, pismeni ispit. |
Razumjeti razliku između poljoprivrednog i ruralnog razvitka | Sudjelovanje u raspravi na nastavi, pismeni ispit. |
Identificirati i kvantificirati čimbenike poljoprivrednog razvitka | Sudjelovanje u raspravi na nastavi, pismeni ispit. |
Identificirati i kvantificirati čimbenike ruralnog razvitka | Sudjelovanje u raspravi na nastavi, pismeni ispit. |
Objasniti povijesne čimbenika nejednolikog poljoprivrednog i ruralnog razvitka kod različito ekonomski razvijenih zemalja | Sudjelovanje u raspravi na nastavi, pismeni ispit. |
Razumjeti značenje okoliša u kontekstu održivog razvitka | Sudjelovanje u raspravi na nastavi, pismeni ispit. |
Prezentirati samostalni rad o poljoprivrednom i ruralnom razvoju | Sudjelovanje u raspravi na nastavi, radni zadaci tijekom vježbi, pismeni ispit. |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje predavanja i vježbi. Obveza nastavnika je poučiti studente i prezentirati im na jednostavan i razumljiv način obrazovni sadržaj modula. Procijeniti u kojoj su mjeri studenti usvojili ciljeve zadane sadržajem modula i postigli razinu zadanih ishoda učenja. Nakon završetka nastave ocijeniti ishode učenja studenata kroz zadane kriterije vrednovanja (ocjene od nedovoljan (1) do odličan (5)), usklađene s ECTS sustavom, pomoću pisanog i/ili usmenog ispita.
Obveze studenta
Redovito pohađanje nastave, grupna i pojedinačna analiza primjera iz poljoprivrednog i ruralnog razvitka tijkeom nastave u obliku radnih zadataka pojedinačno ili u grupi. Tijekom trajanja nastave aktivno sudjelovati u raspravama i postavljati pitanja na predavanjima.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pismeni ispit | 60% |
0- 60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
32 | 96 | 3,2 |
Seminar | 30% |
0- 60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
28 | 84 | 2,8 |
UKUPNO | 100% | 60 | 180 | 6 |
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Pismeni ispit | Provjera znanja iz predavanja. | Kraj semstra. | Osim opravdanih razloga. |
Seminar | Napisan i javno prikazan seminar. | Tijekom semstra. | Osim opravdanih razloga. |
Završni ispit | Završni ispit obuhvaća cjelovito nastavno gradivo. Studenti koji nisu zadovoljni ocjenom koja je proporcionalna pismenom i seminaru mogu pristupiti usmenom kao posebnom ispitu. Dobivena ocjena je konačna. | Tijekom ispitnih rokova |
Tjedni plan nastave
- Uvod u predmet P
- Društveno-gospodarski činitelji razvitka poljoprivrede. P
- Društveno-gospodarski činitelji razvitka ruralnog prostora .P
- Strateški prioriteti razvitka poljoprivrede i ruralnog prostora u Hrvatskoj. P
- Poljoprivredna i ruralna politika. P
- Okoliš i poljoprivredni razvitak
- Povijesni razvoj sustava proizvodnje. P
- Usporedba otvorenih i zatvorenih sustava proizvodnje. P
- Poljoprivredni razvitak. V Prvi parcijalni ispit
- Ruralni razvitak. V
- Posjeta lokaciji otvorenog sustava proizvodnje. V
- Posjeta ruralnoj zajednici. V
- Seminarski – prezentacija
- Seminarski – prezentacija
- Seminarski – prezentacija Drugi parcijalni ispit
Obvezna literatura
- Žimbrek, T. (2003/2004):. Agrarna ekonomika II. dio :interna skripta. Zagreb: Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Zavod za ekonomiku poljoprivrede i agrarnu sociologiju.
- Franić, Ramona, Žimbrek, T., Grgić, Z. (2003). Agrarna politika u Republici Hrvatskoj na putu od poljoprivrednog do održivog ruralnog razvitka. –u: Društvena istraživanja 12 (6):1027-1049.
- Đikić, Marija, Jurić, I.,Kos, F. (2002). Turopoljska svinja: autohtona hrvatska pasmina - turopolka. Velika Gorica: Plemenita opčina turopoljska.
- Đikić, Marija, Jurić, I., Grbeša, D. (1998). Hranidba mesnih goveda u otvorenim sustavima proizvodnje. –u: Krmiva , 40, 1, 35-45.
- Jurić, I., Đikić, Marija, Robić, Z., Lučić, Z. (1997). Hranidba svinja u otvorenom sustavu držanja. –u: Krmiva ,39, 6, 305-310.
Preporučena literatura
- Znaor, D., Karoglan Todorović, Sonja (2004). Poljoprivredno okolišni program za Hrvatsku. Zagreb: Avalon, Ecologica, EEEP.
- MPŠVG RH (2003/2004). Strategija poljoprivrede i ribarstva Republike Hrvatske . http://www.mps.hr/pdf/strategije/Strategija_poljoprivrede_i_ribarstva.pdf
- Žimbrek, T. i sur. (2003). Nacrt Nacionalnog programa za poljoprivredu i seoska područja. Zagreb: MPŠVG.
- Tracy, M. (2000). Hrana i poljoprivreda u tržnom gospodarstvu, uvod u teoriju, praksu i politiku. Zagreb: MATE d.o.o.
- Politiek, R. D., Bakker, I. J. (1982). Livestock production in Europe. Amsterdam, Oxford, New York: Elsevier scientific publishing company.
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Unversity of London, Centre for Development, Environment and Policy Natural resource economics, Understanding sustainable development, Rural finance
- Czech University of Life Sciences Prague (formerly of Agriculture) International Development and Agricultural Economics Rural Development
- Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, Institute for Food and resource Economics, Master of Agricultural and Food Econom Advanced Environmental Economics
- University of Tennesee Institute of agriculture Rural Economic Development, Opportunities in Agricultural, Food and Resource Economics
- University of Queensland Master of Rural Development, Leadership in Rural Industries and Communities, Rural Community Development