Engleski jezik l (144576)
Nositelj predmeta

Tina Miholjančan, prof.
Opis predmeta
Tekst kao značenjska cjelina. Stručni tekst kao sredstvo komunikacije stručne informacije. Suradnja jezičnih i stručnih znanja u proizvodnji značenja. Organizacija informacija u stručnom tekstu. Organizacija paragrafa oko osnovne ideje. Najava teme paragrafa u tematskoj rečenici. Razlikovanje osnovne ideje od detalja kojima je potkrijepljena.
Ključne riječi. Načini međusobnog povezivanja elemenata teksta u suvislu cjelinu. Strategije leksičke kohezije. Uočavanje svojstva pokaznih i osobnih zamjenica (ali i drugih vrsta riječi) da upućuju na dio teksta (riječ, frazu, ideju ) i tako uspostavljaju značenjske veze među elementima teksta. Riječi koje najavljuju prirodu odnosa među idejama (uzrok i posljedica suprotnost, itd.). Prepoznavanje strategija uspostavljanja logičkih veza među rečenicama, retorička organizacija teksta.
Tipovi rečenice – generalizacija, definicija, klasifikacija. Distribucija informacija u tekstu. Poznata/stara informacija kao podloga uvođenju nove informacije. Predviđanje smjera razvoja teksta. "Čitanje između redaka", razumijevanje informacije koja nije izrijekom izrečena
Razumijevanje značenja riječi na temelju konteksta (sintaktičkog i semantičkog). Usvajanje značenja riječi iz konteksta vs. služenje rječnikom. Rječnički pojmovi i simboli.
Razlikovanje iskazivanja činjenica od izražavanja mišljenja.Tekstovi koji predstavljaju prihvaćena znanja (org. u definicije, klasifikacije, objašnjenja, opise itd.) i tekstovi koji zastupaju mišljenje uz argumente kojim ga potkrepljuju te argumente kojima nastoje opovrgnuti suprotna mišljenja.
Esej; struktura eseja prema tipovima eseja. Postupak pisanja sažetka uz isticanje ključnih riječi ( Engleski II ).
Organizacija usmenog izlaganje na stručne teme.
Razlike između pisanog i govorenog teksta.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Ekološka poljoprivreda (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Agroekologija (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Animalne znanosti (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Hortikultura (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Poljoprivredna tehnika (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
- Prijediplomski studij / Fitomedicina (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
ECTS: 3.00
Engleski jezik: R3
E-učenje: R1
Sati nastave: 30
Predavanja: 15
Jezične vježbe: 15
Izvođač predavanja
- Gabriela Bagić, prof.
Izvođač vježbi
- Gabriela Bagić, prof.
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80%
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Uvjeti za dobivanje potpisa
Uvjet za dobivanje potpisa je pozitivno ocijenjeno usmeno izlaganje i položen pismeni ispit na kraju semestra.
Opće kompetencije
Predmet osposobljava studente za svladavanje stručne literature i za pisanje stručnih tekstova (sažetak, esej) na engleskom jeziku te za držanje izlaganja na stručne teme kao i za raspravljanje o stručnim temama uz uporabu specifičnog stručnog vokabulara.
Oblici nastave
- Predavanja
1xtj. - Provjere znanja
Usmena i pismena provjera na kraju semestra. - Konzultacije
1xtj. - Jezične vježbe
1xtj.
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Koristiti tehnike čitanje stručne literature na engleskom | Pismena provjera znanja na kraju semestra. |
Prepoznati uvriježene načine strukturiranja stručnog teksta, od organizacije cjeline teksta do organizacije paragrafa | Pismena provjera znanja na kraju semestra. |
Prepoznati i koristiti tipove rečenica uobičajenih u akademskom diskursu | Pismena provjera znanja na kraju semestra. |
Koristiti tehnike parafraziranja i stilove citiranja | Pismena provjera znanja na kraju semestra. |
Interpretirati dijagram i graf | Pismena provjera znanja na kraju semestra. |
Sažeti i izložiti sadržaj autentičnog slušnog materijala | Pismena provjera znanja na kraju semestra. |
Koristiti vokabular akademskog engleskog jezika | Pismena provjera znanja na kraju semestra. |
Usvajanje i razvijanje tehnika čitanja stručne literature, usvajanje tehnika pisanja sažetaka, razvijanje vještine govorenja o akademskim i stručnim temama i usvajanje akademskog i stručnog vokabulara. ( Engleski II ) | Pismena provjera znanja na kraju semestra. |
Način rada
Obveze nastavnika
Nastavnik je dužan pratiti rad i zalaganje studenata tokom semestra te provjeravati domaće zadaće.
Obveze studenta
Rad, znanje i zalaganje studenata prati se tokom cijelog semestra. Vrlo je važno aktivno sudjelovanje u nastavi i redovito pohađanje iste. Studenti su obavezni održati jedno usmeno izlaganje na stručnu temu po izboru.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Redovito pohađanje predavanja i jezičnih vježbi. Aktivno sudjelovanje na nastavi i održano usmeno izlaganje na dogovorenu temu. |
< 60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
30 | 60 | 2 | |
Završi ispit | 100% |
< 60% 60 - 70% 71 - 80% 81 - 90% 91 - 100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
30 | 30 | 1 |
Ukupno | 100% | 30 | 90 | 3 |
Ispit se polaže u pismenom i usmenom obliku na kraju semestra.
Tjedni plan nastave
- Introduction to the course English for Agriculture.
- The parts of a plant and their functions, Contextual reference
- Rephrasing, Labelling a diagram
- Grammar ( the forms of definitions, the impersonal passive ), Summary
- Register, Academic writing style: features.
- Listening to academic lectures ( note-taking skills ), Idioms and collocations
- Oral presentations, How to give a good PP presentation
- The life cycle of a plant, Contextual reference, Rephrasing
- Relationships between statements ( Contrast, Consequence ), Definitions of process, Labelling of diagrams
- Grammar ( Time expressions , Expressions of degree ), Summary
- Interpreting graphs and diagrams, GMO ( raeding+ exercises )
- Animal husbandry ( reading with comprehension )
- Paraphrasing
- English gardens, documentary
- Revision exercises
Obvezna literatura
- English in Agriculture, Alan Mountford, OUP 1977
- English in Agriculture, Gordana Mikulić, Školska knjiga, Zagreb, 1989
- Oxford EAP: A course in English for Academic Purposes, Chazal, E., McCarter, S. Oxford,2012