Tjelesna i zdravstvena kultura 1 (161189)
Nositelji predmeta
Opis predmeta
Cilj Tjelesne i zdravstvene kulture 1 (TZK1) je učenje i/ili usavršavanje teorijskih i praktičnih kinezioloških znanja iz kinezioloških aktivnosti prema izboru studenata. Na praktičnim vježbama i putem e-učenja studenti će usvojiti pravilnu tehniku izvođenja vježbi i njihovu primjenu s obzirom na strukturu sata vježbanja. Na vježbama i putem e-učenja informirati će se o utjecaju tjelesnog vježbanja na sastav tijela, na pojedine motoričke i funkcionalne sposobnosti i o brizi o osobnom zdravlju.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
- Prijediplomski studij / Agroekologija (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
- Prijediplomski studij / Animalne znanosti (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
- Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
- Prijediplomski studij / Ekološka poljoprivreda (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
- Prijediplomski studij / Hortikultura (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
- Prijediplomski studij / Krajobrazna arhitektura (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
- Prijediplomski studij / Poljoprivredna tehnika (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
- Prijediplomski studij / Fitomedicina (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
ECTS: 0.50
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 30
Auditorne vježbe: 30
Izvođač vježbi
Ocjenjivanje
Dovoljan (2):
Dobar (3):
Vrlo dobar (4):
Izvrstan (5):
Opis
Studenti na početku semestra mogu izabrati jednu do dvije aktivnosti s obzirom na interes, zdravstveni status, prethodno usvojena motorička znanja i obveze u studiju. Tijekom semestra obvezni su redovito dolaziti na vježbe. Nema ocjenjivanja.
Opće kompetencije
Upravljanje vlastitim vremenom u procesu učenja, sposobnost korištenja novog znanja u praksi i umrežavanje i stvaranje kontakata.
Oblici nastave
- Ostalo
e-zadaće (teorijske informacije o zdravlju, prehrani i tjelesnom vježbanju) - Vježbe
Praktične vježbe u različitim sportskim objektima ovisno o izboru aktivnosti
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
1. Objasniti važnost tjelesnog vježbanja na zdravlje i uspješnost u studiju 2. Demonstrirati pravilnom tehnikom motoričke strukture kretanja iz izbornog programa 3. Izraditi plan vježbanja u slobodno vrijeme |
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
redoviti dolasci na vježbe iz izborne aktivnosti | minimalno 12 dolazaka | 12 | 15 | 0,5 |
Tjedni plan nastave
- Prijave studenata za kineziološke aktivnosti, definiranje rasporeda, grupa i obveza studenata tijekom prvog semestra prema angažiranosti u sportu i prema zdravstvenim obilježjima.
- Provjera motoričkih znanja i sposobnosti u izbornoj aktivnosti.
- Osnove terminologije u izbornoj aktivnosti
- Struktura sata i ciljevi pojedinih dijelova sata s obzirom na posebnosti izborne aktivnosti
- Učenje novih i usavršavanje motoričkih znanja
- Učenje novih i usavršavanje motoričkih znanja
- Učenje novih i usavršavanje motoričkih znanja
- Vježbe za razvoj dominantnih motoričkih sposobnosti za izbornu aktivnosti
- Vježbe istezanja specifične za izbornu aktivnost
- Prehrana studenata primjerena većim intelektualnim i tjelesnim naporima
- Informiranje o zdravlju i utjecaju izborne aktivnosti na zdravlje
- Usavršavanje tehnike izvođenja pokreta specifičnih za izbornu aktivnost
- Osnove programiranja u svrhu unapređenja dominantnih motoričkih sposobnosti u izbornoj aktivnosti
- Učenje novih tehničkih i taktičkih elemenata u izbornoj aktivnosti
- Informiranje studenata o aktivnostima kojima mogu prevenirati neželjene zdravstvene posljedice ovisno o vrsti posla kojeg će raditi.
Preporučena literatura
- Bos, K. (2004.) Hodanjem do zdravlja, Mozaik knjiga 2. Colwin, C., M. (1998).
- Cook, B., C. (1996) Strength Basics. Your Guide to Resistance Training for Health and Optimal Performance, Human Kinetics
- Ćurković, S. (2010). Kineziološke aktivnosti i rizična ponašanja studenata, Disertacija. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Janković, V. i Marelić, N. (1995). Odbojka, Fakultet za fizičku kulturu u Zagrebu
- Markežić, D. (2011.) Tjelesna aktivnost i zdravlje studenata Agronomskog fakulteta u Zagrebu. Diplomski rad, Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Neljak, B. i Caput-Jogunica, R. (2012) Kineziološka metodika u visokom obrazovanju, Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Sertić, H. (2005) Osnove borilačkih vještina, Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Šnajder, V. (1995) Od starta do cilja, Školske novine, Zagreb
- Švenda, D. (2013.) Kvaliteta slobodnog vremena studenata Agronomskog fakulteta u Zagrebu, Završni rad, Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
- Zbornik radova Međunarodna znanstveno stručna konferencija Kineziološka rekreacija i kvaliteta života, ur. M. Andrijašević (2008) Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Plivanjem za 21. Stoljeće, Gopal d.o.o.
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Predmet je obvezan na svim hrvatskim visokim učilištima.