Istraživanje tržišta (132881)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
U okviru modula teoretski se obrađuju slijedeći programski dijelovi: uloga informacija u marketingu, izvori i mjerenje informacija, metode i instrumenti istraživanja tržišta, analiza i vrednovanje prikupljenih podataka, primjena istraživanja tržišta na odabrana područja marketinga te organizacija istraživanja tržišta u praksi. Studentima će se upoznati s mogućnostima jednovarijatne i dvovarijatne statističke analize u programu SPSS. U okviru seminarskog rada studenti će provesti jednostavno istraživanje tržišta.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Agrobiznis i ruralni razvitak (Obvezni predmet, 1. semestar, 1. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R2
Sati nastave: 60
Predavanja: 40
Seminar: 20
Izvođač predavanja
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60 - 70%
Dobar (3): 71 - 80%
Vrlo dobar (4): 81 - 90%
Izvrstan (5): 91 - 100%
Uvjeti za dobivanje potpisa
Prisustvovanje predavanjima i seminarima.
Opće kompetencije
U okviru ovog modula studenti će dobiti temeljna znanja iz istraživanja tržišta i pripremiti se za samostalno provođenje jednostavnih istraživnja tržišta.
Oblici nastave
- Predavanja
Predavanja se izvode uz pomoć power point prezentacija. Teoretski dio predavanja nadopunjen je praktičnim primjerima. Studenti se potičnu na aktivno sudjelovanje u nastavi. - Seminari
Studenti zajedno s nastavnicima dizajniraju jedno jednostavno istraživanje tržišta i sudjeluju u prikupljanju podataka. Prikupljene podatke samostalno obrađuju i analiziraju u programu SPSS. Na kraju u seminarskom radu evidentiraju sve faze istraživanja tržišta i predaju ga u pisanom obliku na ocjenjivanje.
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Prepoznati potrebnu za istraživanjem tržišta | Usmeni ispit |
Definirati proces istraživanja tržišta, vrste istraživanja i primjenu istraživanja | Usmeni ispit |
Izraditi jednostavne instrumente za istraživanje tržišta, podjestnik za intervju i anketni upitnik | Seminarski rad |
Primjeniti jednovarijatne i dvovarijatne metode statističke analize | Usmeni ispit |
Dizajnirati jednostavno istraživanje tržišta | Usmeni ispit |
Provesti istraživanje tržišta, vrednovati i interpretirati rezultate istraživanja | Seminarski rad |
Dostići razinu znanja iz područja istraživanja tržišta za cjeloživotno obrazovanje i/ili nastavak na trećoj razini studija | Usmeni ispit, seminarski rad |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje predavanja, pomoć pri izradi seminarskih radova
Obveze studenta
Pohađanje nastave, izrada seminarskog rada, polaganje usmenog ispita
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Usvojenost programskog sadržaja – usmeni ispit | 80% |
<60% 60 - 70% 71 - 80% 81 - 90% 91 - 100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
40 | 150 | 5 |
Seminarski rad | 20% |
<30 30 - 35 36 - 40 41 - 45 46 - 50 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
20 | 30 | 1 |
UKUPNO | 100% | 60 | 180 | 6 |
Tjedni plan nastave
- Odlučivanje i informacije, komunikacijski proces, prikupljanje informacija, MIS, potreba za istraživanjem tržišta
- Proces istraživanja tržišta, plan prikupljanja primarnih podataka
- Postupak biranja uzorka, vrste uzoraka, veličina uzorka
- Objektivnost, pouzdanost, valjanost istraživanja, mjerenje podataka, mjerni nivo i skaliranje, mjerenje stavova
- Istraživanje dosadašnjih iskustava, analiza odabranih slučajeva, skupni intervju, dubinski intervju, projektilne tehnike, metoda ispitivanja, paneli, metoda promatranja
- Eksperimentalni postupak, vrste eksperimenta, laboratorijski eksperiment, test u kućanstvu, pokusni marketing
- Priprema podataka za računalnu obradu, deskriptivna analiza, jednovarijantna analiza, dvovarijantna analiza, sastavljanje izvješća
- Istraživanje za potrebe segmentacije tržišta, prognoze prodaje, preferencija potrošača
- Istraživanje za potrebe razvoja proizvoda, oglašavanja
- Istraživanje za potrebe određivanja cijene, zadovoljstva potrošača i vrijednosti marke proizvoda
- Seminar - Analiza jednog primjera istraživanja tržišta provedenog za potrebe agrobiznisa
- Seminar - Dizajniranje istraživanja
- Seminar - Provođenje terenskog istraživanja
- Seminar - Unos i obrada rezultata istraživanja
- Seminar – Analiza prikupljenih podataka i pisanje izvješća
Preduvjeti
- Marketing u poljoprivredi (132792)
Obvezna literatura
- Marušić, M. i Vranešević, T. (2001.): Istraživanje tržišta, Adeco, Zagreb
- Prilog uz vježbe - Interni materijali (skripta)
Preporučena literatura
- McCarthy, E. J., Perreault, Jr., W. D. (1990.): Basic marketing, Irwin, 10 edition
- McDaniel, C, Gates, R. (2012): Marketing Research, 9th Edition, John Wiley & Sons Inc.
- Berekoven, L., Eckert, W., Ellenrieder P. (1996.): Marktforschung, Methodische Grundlagen und praktische Anwendung, 7. Auflage, Gabler
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Market research, BOKU, Wien, Austria
- Market research in Agribusiness, University of Arkansas, USA