Uzgoj i korištenje peradi (157054)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Program predmeta omogućuje studentima stjecanje znanja i vještina iz tehnologije uzgoja peradi, proizvodnje mesa peradi i jaja te njihovu pripremu i plasman na tržište.
Programski dijelovi predmeta su sljedeći:
Značaj i stanje peradarske proizvodnje u svijetu i Hrvatskoj. Biološke osnove peradi. Načini uzgoja i držanja peradi, pasmine i hibridi peradi. Tehnologija proizvodnje jednodnevnog podmlatka peradi.Tehnologija proizvodnje kokošjih jaja, pilećeg i purećeg mesa.Uzgoj pataka, gusaka, japanskih prepelica, biserki, golubova i nojeva. Zaštita zdravlja i dobrobit peradi.
Laboratorijske vježbe omogućuju studentima određivanje kakvoće kokošjih jaja te rad s inkubatorom . Putem seminara studenti obrađuju tehničko tehnološke parametre farmskog uzgoja i držanja peradi. Terenska nastava izvodi se posjetom komercijalnim farmama i pogonima za doradu i predardu peradskih proizvoda.
Polaganje ispita se provodi putem parcijalnih testova (kolokvija) znanja te po potrebi i završnim usmenim ispitom.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Animalne znanosti (Obvezni predmet, 3. semestar, 2. godina)
- Prijediplomski studij / Biljne znanosti (Izborni predmet, 5. semestar, 3. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 38
Auditorne vježbe: 4
Seminar: 14
Terenske vježbe: 4
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80%
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Opće kompetencije
Predmet osposobljava studente za razumijevanje tehnologije uzgoja i proizvodnje peradi, biološke sigurnosti u peradarstvu kao i zaštite zdravlja i dobrobiti peradi.
Oblici nastave
- Predavanja
- Laboratorijske vježbe
Dio vježbi izvodi se u peradnjaku s pokusnom peradi a dio u predavaonici utvrđujući kakvoću konzumnih kokošjih jaja - Seminari
Putem seminara studenti detaljnije obrađuju pojedine nastavne cjeline na osnovi od nastavnika prikupljene literature.
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Identificirati glavne subjekte i elemente u proizvodnji peradskog mesa i jaja | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Nabrojiti vrste, pasmine i hibride peradi | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Opisati glavna obilježja peradarske farme, peradnjaka, opreme u peradnjaku | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Odabrati sustav za hranjenje i napajanje prema vrsti peradi | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Objasniti ulogu hranidbe u uzgoju peradi | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Izračunati potrebe na hrani i vodi za pojedine kategorije peradi | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Prilagoditi mikroklimatske uvjete peradnjaka dobi peradi | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Isplanirati redoslijed radnih operacije tijekom uzgoja i tova pilića, purića | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Upravljati peradarskom farmom. | Sudjelovanje u raspravama, pismeni ispit, usmeni ispit, seminarski rad, praktičan rad u pokusnom objektu |
Način rada
Obveze nastavnika
Poučavati studente i prezentirati na jednostavan i razumljiv način obrazovni sadržaj predmeta za koje mora imati kompetencije. Procijeniti u kojoj su mjeri studenti usvojili obrazovne ciljeve i ostvarili očekivane ishode učenja. Ocijeniti ishode učenja studenata kroz zadane kriterije vrednovanja postavljene u našem sustavu ocjenjivanja (ocjene od nedovoljan (1) do odličan (5)), i kompatibilne s ECTS sustavom, a koristeći tehnike ispitivanja u obliku postavljenih pitanja pismenog i usmenog ocjenjivanja.
Obveze studenta
Redovito pohađati nastavu. Studenti su dužni prisustvovati na 75% predavanja i vježbi. U slučaju neopravdanog izostanka više od 3 puta, studenti dobivaju dodatni seminarski rad na temu iz područja koje su propustili na nastavi. U nastavi aktivno sudjelovati u raspravi, postavljati pitanja na predavanjima i seminarima. Samostalno rješavati radne zadatke iz teorijskih i praktičnih problema. Seminarske radove pripremati samostalno ili grupno te aktivno sudjelovati u raspravi.
Tijekom nastave položiti parcijalne pismene ispite/kolokvije kao uvjet za polaganje usmenog završnog ispita.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje nastave (predavanja + vježbe) | 46 | 45 | 1 | |||
Aktivno sudjelovanje na nastavi* | Korektivni bodovi |
Aktivno sudjelovanje na nastavi korigira ocjenu naviše |
Nedovoljan (1) |
30 | 1 | |
Seminarski rad | 25 |
Struktura sadržaj pisanog rada 50% Uvjerljivost prezentacije 50% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) |
14 | 25 | 1 |
Parcijalni ispit (PI -1) | 25 |
60-70% 71-80% 81-90% 91 - 100% |
Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
0 | 25 | 1 |
Parcijalni ispit (PI-2) | 25 |
60-70% 71-80% 81-90% 91 - 100% |
Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
0 | 25 | 1 |
(Nadoknada)** | (25%) |
- |
Nedovoljan (1) |
- | (25%) | (1) |
Usmeni ispit(U) | 25 |
60-70% 71-80% 81-90% 91 - 100% |
Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
0 | 30 | 1 |
UKUPNO | 100% | (S+PI1+PI2+UI)/4 | 60 | 180 | 6 |
*Studenti su obavezni zaraditi minimalno 3 ECTS boda kao preduvijet za izlazak na završni usmeni ispit
** Jedan bod moguće je nadoknaditi izradom samostalnog zadatka
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Parcijalni ispit 2 (PI-2) | Ispit programski obuhvaća drugi dio, tehnologija tova hibridnih pilića. Rasprostranjenost, načini držanja i iskorištavanja, specifičnosti razmnožavanja i pasmine pura, gusaka, pataka i ostale peradi. Ispit je pismeni putem kolokvija. | 15. tjedan | Moguća putem zasebnog pisanja ispita (1ECTS) |
Nadoknada (samostalni zadatak) | Student treba ostvariti nužna 3 ECTS boda za izlazak na usmeni ispit, a ukoliko ne, može nadoknaditi izradom samostalnog rada određenog iz programskog sardržaja predmeta. | Tijekom ispitnih rokova prije usmenog ispita | - |
Usmeni ispit (UI) | Usmeni ispit sastoji se od pet pitanja prema programskim cjelinama predmeta. Uvažava se evaluacija aktinosti tijekom nastave (+++) Testira se znanje usvojenosti teorije, činjenica analitičnost, kritičnost i identificiranje praktičnih problema. | Ispitni rokovi | - |
Tjedni plan nastave
- P- Uloga peradi u gospodarstvu i stanje peradarske proizvodnje u svijetu i Hrvatskoj. P- Fenotipska i anatomska obilježja peradi.
- P- Dišni sustav i disanje, krvotok peradi, probavni sustav i probava, urogenitalni sustav, stvaranje jajeta, endokrini sustav, osjetila peradi.
- P- Razmnožavanje peradi, embrionalni razvitak, inkubatori, uvjeti inkubacije.V- postupci s inkubatorima, rad u inkubatorskoj stanici.
- P- načini uzgoja i držanja peradi, slobodno, podno, kombinirano, višeetažno, kavezno. Dobrobit peradi. S- Prikaz suvremenih načina držanja peradi.
- P- Mikroklima u peradnjaku, oprema i objekti peradarskih farmi. V- mjerni instrumenti i mjerenje mikroklime u peradnjaku.
- P- Porijeklo domaće peradi, podjela i opis pasmina i hibrida kokoši.
- P- Prihvat jednodnevnog podmlatka peradi. Proizvodnja kokošjih jaja, matična jata, konzumne farme nesilica, hranidba nesilica, biološka sigurnost.
- V- Vanjska i unutarnja kakvoća kokošjih jaja. I Međuispit (kolokvij I)
- S-Ciklusi proizvodnje kokošjih jaja, procjene uspješnosti uzgoja pilenki , ponašanje pilenki i nesilica.
- P-Tehnologija tova hibridnih pilića, organski tov pilića.
- P- Rasprostranjenost, načini držanja i iskorištavanja, specifičnosti razmnožavanja i pasmine pura i pataka.
- P- Rasprostranjenost, načini držanja i iskorištavanja, specifičnosti razmnožavanja i pasmine gusaka, prepelica, biserki, nojeva, golubova i fazana.
- S-autohtone hrvatske vrste i pasmine peradi.
- P-terenska nastava na peradskim farmama i klaonicama peradi.
- S-hranidbena vrijednost i poboljšanje kakvoće peradskih proizvoda. II Međuispit (kolokvij II) Ispitni rok Završni ispit (usmeni)
Obvezna literatura
- Uremović Z.; Marija Uremović; Vesna Pavić; B.Mioč; S.Mužic; Z.Janječić: Stočarstvo, Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb 2002.
- Senčić Đ. Tehnologija peradarske proizvodnje, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Poljoprovredni Fakultet u Osijeku, Osijek 2011.
Preporučena literatura
- Gordana Kralik; Z.Adamek, Mirjana Baban; I.Bogut; Vesna Gantner; S.Ivanković; I.Katavić;D.Kralik; I.Kralik; V.Margeta; J.Pavličević: Zootehnika, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Poljoprovredni Fakultet u Osijeku, Osijek 2011.
- Mužic S.: Proizvodnja kokošjih jaja, zadružni savez, zagreb 1999
- Nemanić J.; Ž.Berić: Peradarstvo, Nakladni zavod Globus, Zagreb 1995.