Marketing u poljoprivredi (132792)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Poslovanje na suvremenom tržištu nije moguće bez poznavanja i primjene marketinga, pa je za poljoprivredu marketing barem jednako važan kao i proizvodnja. U ovom modulu studenti se upoznavaju s osnovama marketinga, marketinškom analizom, strateškim planiranjem u marketingu, izradom poslovnog plana, politikom proizvoda, cjenovnom politikom, politikom distribucije i komunikacijskom politikom, kreiranjem marketinškog spleta, upravljanjem marketinškim naporima te primjenom marketinga u poljoprivredi i prehrambenoj industriji. Mnoštvo primjera iz marketinške prakse olakšava razumijevanje i usvajanje nastavne građe, a izrada marketinškog plana priprema studente za praktičnu primjenu usvojenih teoretskih znanja.
Vrsta predmeta
- Prijediplomski studij / Agrarna ekonomika (Obvezni predmet, 4. semestar, 2. godina)
- Diplomski studij / Agroekologija / Agroekologija (Izborni predmet, 2. semestar, 1. godina)
- Diplomski studij / Agroekologija / Mikrobna biotehnologija u poljoprivredi (Izborni predmet, 2. semestar, 1. godina)
- Diplomski studij / Proizvodnja i prerada mlijeka (Izborni predmet, 4. semestar, 2. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R2
Sati nastave: 60
Predavanja: 41
Seminar: 19
Izvođač predavanja
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80%
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Uvjeti za dobivanje potpisa
Prisustvovanje predavanjima i seminarima.
Opće kompetencije
Programa modula omogućuje studentima stjecanje temeljnih znanja iz marketinške teorija i praktičnih znanja potrebnih za izradu jednostavnog marketinškog plana. Program modula je osnova za nastavak obrazovanja na diplomskom studiju Agrobiznis i ruralni razvitak.
Oblici nastave
- Predavanja
Predavanja se izvode uz pomoć power point prezentacija. Teoretski dio predavanja nadopunjen je praktičnim primjerima. Studenti se potičnu na aktivno sudjelovanje u nastavi. - Seminari
Seminarski rad se odnosi na izradu jednostavnog marketinškog plana. Studenti izrađuju seminarske radove u skupinama od 3 do 4 studenta. Popis tema seminarskih radova studenti dobivaju na početku semestra, a izrađuju ih, u konzultacijama s predmetnim nastavnicima, tijekom semestra. Na kraju semestra nastavnik organizira usmenu prezentaciju seminara pred ostalim studentima.
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Definirati osnovne marketinške koncepte | Usmeni ispit |
Provesti jednostavne marketinške analize | Usmeni ispit |
Definirati marketinšku strategiju na razini proizvoda | Usmeni ispit |
Definirati politike proizvoda, cijena, distribucije i komunikacije | Usmeni ispit |
Definirati marketinški problem i dati prijedlog za rješenje problema | Usmeni ispit |
Izraditi jednostavni marketinški plan | Seminar |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje predavanja, pomoć pri izradi seminarskih radova
Obveze studenta
Pohađanje nastave i seminara je obvezno. Obveza studenata je također izrada i usmena prezentacija seminarskog rada. Seminarski rad se izrađuje u pisanom obliku i power point prezentaciji. Prezentacija seminarskog rada se održava pred ostalim studentima i predmetnim nastavnikom. Ograničena je na 15 minuta.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Usvojenost programskog sadržaja – usmeni ispit | 80% |
<60% 60 - 70% 71 - 80% 81 - 90% 91 - 100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
41 | 150 | 5 |
Seminarski rad | 20% |
<30 30-35 36-40 41-45 46-50 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
19 | 30 | 1 |
UKUPNO | 100% | 60 | 180 | 6 |
Tjedni plan nastave
- Pojam i koncepcija marketinga, tijek marketinškog procesa, marketinško okruženje, sustav agrobiznisa
- Ponašanje potrošača
- Proces planiranja u marketingu, marketinške strategije, marketinški planovi
- Segmentacija tržišta i pozicioniranje proizvoda
- Marketinški splet: Odluke o proizvodu
- Marketinški splet: Odluke o cijenama
- Marketinški splet: Odluke o promociji
- Marketinški splet: Odluke o distribuciji, Kreiranje marketinškog spleta
- Istraživanje tržišta, prognoza prodaje
- Primjena interneta u marketingu
- Primjena i organizacija marketinga u poljoprivredi i prehrambenoj industriji
- Izrada marketinškog plana - analiza primjera iza prakse
- Seminar – izrada maketinškog plana
- Seminar – izrada maketinškog plana
- Seminar – prezentacija i obrana marketinškog plana
Obvezna literatura
- Previšić, J., Ozretić, Đ. (ur.), (2007.): Osnove marketinga, Adverta, Zagreb
- Kovačić, D., (2005.): Izravna prodaja seljačkih proizvoda, Agrarno Savjetovanje, Zagreb
Preporučena literatura
- P. Kotler, K. L. Keller, (2014.): Upravljanje marketingom, MATE, Zagreb
- Otto Strecker, Otto A. Strecker, Anselm Elles, Dr. Christoph Kliebisch und Hans-Dieter Weschke (2010.): Marketing für Lebensmittel und Agarprodukte, DLG - Verlag
- Wierenga, B. et al. (1997.): Agricultural Marketing and Consumer Behaviour in a changing World, Kluwer Academic Publisher, Boston/London/Dordrecht
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Agricultural marketing, BOKU, Wien, Austria
- Food Economics and Agribusiness Marketing, University of Arkansas, USA