Primjena marketinga i inovacije u agrobiznisu (132884)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
U sklopu modula studenti će analizirati više primjera korištenja marketinga za rješavanje poslovnih problema u agrobiznisu. Primjeri su strukturirani na sličan način: analiza poduzeća i konkurencije, opis ciljeva poduzeća, određivanje poslovnog problema, donošenje poslovne odluke, izrada marketinškog programa, provedba marketinških aktivnosti te analiza rezultata. Kroz primjere su zastupljeni sve organizacijske razine (seljačka gospodarstva, poljoprivredne zadruge, obrti i trgovačka društva). Veći dio nastave organizirat će se kao grupni rad.
Seminari omogućuju studentima da samostalno pod vodstvom mentora riješe određeni marketinški problem.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Genetika i oplemenjivanje životinja (Izborni predmet, 3. semestar, 2. godina)
- Diplomski studij / Ribarstvo i lovstvo (Izborni predmet, 3. semestar, 2. godina)
- Diplomski studij / Fitomedicina (Izborni predmet, 3. semestar, 2. godina)
ECTS: 3.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R2
Sati nastave: 30
Predavanja: 12
Seminar: 18
Izvođač predavanja
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60 - 70%
Dobar (3): 71 -80%
Vrlo dobar (4): 81 - 90%
Izvrstan (5): 91 - 100%
Uvjeti za dobivanje potpisa
Prisustvovanje predavanjima i seminarima.
Opće kompetencije
Predmet osposobljava za prepoznavanje poslovnog problema, vrednovanje i odabir marketinških odluka te izradu kompletnog marketinškog programa.
Oblici nastave
- Predavanja
- Seminari
Seminarski radovi se odnose na izradu dva kopletna marketinška plana. Studenti izrađuju seminarske radove pojedinačno. Popis tema seminarskih radova studenti dobivaju na početku semestra, a izrađuju ih, u konzultacijama s predmetnim nastavnicima, tijekom semestra. Na kraju semestra nastavnik organizira usmenu prezentaciju seminara pred ostalim studentima.
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Definirati problem i marketinški cilj | Seminarski rad II |
Napraviti analizu tržišta i konkurencije (ponuda/potražnja) | Seminarski rad II |
Prognozirati prodaju | Seminarski rad I Seminarski rad II |
Napraviti jednostavnu segmentaciju tržišta | Seminarski rad I Seminarski rad II |
Opisati marketing strategiju | Seminarski rad II |
Definirati elemente marketinškog spleta i argumentirati menadžment odluke | Seminarski rad I Seminarski rad II |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje predavanja i pomoć pri izradi seminarskih radova
Obveze studenta
Pohađanje nastave, izrada i prezentacija dva seminarska rada. Seminarski radovi se izrađuje u pisanom obliku i power point prezentaciji. Prezentacija seminarskog rada se održava pred ostalim studentima i predmetnim nastavnikom. Ograničena je na 20 minuta.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminarski rad I | 30% |
<30 30 - 35 36 - 40 41 - 45 46- 50 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
12 | 30 | 1 |
Seminarski rad II | 70% |
<30 30 - 35 36 - 40 41 - 45 46 - 50 |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
18 | 60 | 2 |
UKUPNO | 100% | 30 | 90 | 3 |
Tjedni plan nastave
- Uvod u predmet – svrha i sadržaj modula, metodologija rada
- Uvodni dio - Zajednička analiza primjera iz marketinške prakse
- Seminar I - Grupna analiza primjera iz marketinške prakse
- Seminar I - Grupna analiza primjera iz marketinške prakse
- Seminar I - Grupna analiza primjera iz marketinške prakse
- Seminar I - Grupna analiza primjera iz marketinške prakse
- Prezentacija seminara I
- Pojedinačna analiza primjera iz marketinške prakse
- Pojedinačna analiza primjera iz marketinške prakse
- Pojedinačna analiza primjera iz marketinške prakse
- Pojedinačna analiza primjera iz marketinške prakse
- Pojedinačna analiza primjera iz marketinške prakse
- Prezentacija seminara II i diskusija o marketinškim aktivnostima
- Prezentacija seminara II i diskusija o marketinškim aktivnostima
- Prezentacija seminara II i diskusija o marketinškim aktivnostima
Obvezna literatura
- 2007., Proširenje asortimana županijske marke sira Dragec, Zagrebačka županija, Damir Kovačić, Agronomski fakultet, Zagreb
- 2008., Domaći kukuruzni žganci, Zagrebačka županija, Damir Kovačić, Agronomski fakultet, Zagreb
- 2005-2007., Stvaranje županijske marke jabuka, Zagrebačka županija, Damir Kovačić, Agronomski fakultet, Zagreb
- 2003-2005., Marketing plave ribe iz hrvatskog Jadrana, Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva RH, Ante Kolega, Agronomski fakultet, Zagreb
- 2001-2003., Izvozni marketing domaćeg slavonskog kulena, Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva RH, Damir Kovačić, Zagreb
- 2001., Brendiranje Zagorskog purana i organizacija prve prodajne pošiljke, Varaždinska županija, Damir Kovačić, Agrarno savjetovanje, Zagreb
- Schiebel, W. (1995.): Agrarmarketing Fallstudien, Service Fachverlag
- Bly, R. W. (1994): The perfect sales piece; A complete Do It yourself guide to creating brochures, catalogs, fliers and pamphlets, JohnWiley&sons, Inc, New York
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Strategic Marketing Planning in Innovation Processes - BOKU