Razvojni projekti u ruralnom turizmu (144409)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Cilj predmeta je osposobiti studente za samostalno planiranje, vođenje i evaluaciju razvojnih projekata i investicija na području ruralnog turizma. Tijekom nastave studenti će se upoznati s ruralnim turizmom kao diverzificirajućim izvorom prihoda ruralnog stanovništva, vrstama turističkih projekata te izvorima njihovog financiranja. Uz pregled aktualnih natječaja relevantnih europskih i nacionalnih fondova studenti će tijekom seminarske nastave prolaziti proceduru prijave institucionalnih i poduzetničkih projekata u ruralnom turizmu.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Ekološka poljoprivreda i agroturizam (Obvezni predmet, 2. semestar, 1. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 24
Auditorne vježbe: 12
Seminar: 20
Terenske vježbe: 4
Izvođač predavanja
Izvođač vježbi
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 60-70%
Dobar (3): 71-80%
Vrlo dobar (4): 81-90%
Izvrstan (5): 91-100%
Opće kompetencije
Po završetku modula studenti će biti sposobni prepoznati i ocijeniti potencijale za aktivnosti ruralnog turizma, kreirati institucionalne i poduzetničke projekte te samostalno utemeljiti i upravljati turističkim gospodarstvom.
Oblici nastave
- Predavanja
- Auditorne vježbe
- Seminari
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Prepoznati ulogu i mogućnosti turizma u gospodarskoj strukturi ruralnog područja | pismeni |
Ocijeniti potencijale ruralnog područja za turističku djelatnost | pismeni |
Osmisliti, pripremiti i voditi razvojne projekte s područja ruralnog turizma | pismeni, seminar |
Napraviti strateški, marketinški i financijski plan projekata u ruralnom turizmu | seminar |
Prepoznati mogućnosti financiranja projekata | pismeni, seminar |
Odrediti organizacijske oblike poduzetničkog djelovanja u ruralnom turizmu | pismeni, seminar |
Kvantitativno i kvalitativno evaluirati učinke poduzetničke aktivnosti u ruralnom turizmu | pismeni |
Način rada
Obveze nastavnika
Održavanje predavanja i auditornih vježbi te pomaganje studentima u izradi seminara. Procijeniti u kojoj su mjeri studenti usvojili ciljeve zadane sadržajem modula i postigli razinu zadanih ishoda učenja.
Obveze studenta
Redovito pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi u formi rasprava, pitanja i komentara.
Izradom seminara i polaganjem ispita studenti su obvezni dokazati usvajanje zadanih ishoda učenja.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pohađanje i aktivnost na nastavi | 10% | 60 | 60 | 1 | ||
Izrada seminara i prezentacija | 40% |
0- 60% 61-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
50 | 2 | |
Pismeni ispit | 50% |
0- 60% 60-70% 71-80% 81-90% 91-100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
70 | 3 | |
UKUPNO | 100% | 60 | 180 | 6 |
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Aktivnost na nastavi (seminarima i predavanjima) | Studenti mogu sudjelovati u raspravama tijekom nastave. Aktivnost se dodatno boduje i može poboljšati ocjenu iz pismene provjere znanja. | Tijekom nastave | |
Usvojenost programskog sadržaja | Studenti polažu pismeni ispit koji uključuje ukupno gradivo modula. Usmeni ispit je opcijski za studente koji žele bolju ocjenu. |
Tjedni plan nastave
- Uvod u modul i upoznavanje studenata sa strukturom i sadržajem programa modula, organizacija i obveze kroz nastavu i seminare. P
- Vrste razvojnih projekata ruralnog turizma. P
- Fondovi i programi za razvoj ruralnog turizma. S
- Osnove projektnog menadžmenta. P
- Prijava institucionalnih razvojnih projekata. A
- Provedba institucionalnih razvojnih projekata i projektno izvješćivanje. P
- Primjeri institucionalnih projekata. A
- Uloga poljoprivrede i agrobiznisa u gospodarskoj strukturi i razvoju. Promjene u strukturi poljoprivredne proizvodnje kao pokazatelji razvoja poljoprivrede. P
- Poduzetništvo u ruralnom turizmu. P
- Poslovni plan poduzetničkih projekata u ruralnom turizmu – strateški, marketinški i financijski plan. A
- Investicijska ocjena prihvatljivosti projekata. A
- Značajke i primjeri projekata selektivnih oblika ruralnog turizma. S
- Prezentacije seminara i rasprava. S
- Prezentacije seminara i rasprava. S
- Prezentacije seminara i rasprava. S
Obvezna literatura
- Demonja, D., Ružić, P. (2010). Ruralni turizam u Hrvatskoj - s hrvatskim primjerima dobre prakse i europskim iskustvima, Meridijani, Samobor
- Bartoluci, M. (2013). Upravljanje razvojem turizma i poduzetništva, Školska knjiga, Zagreb..
- Štilinović, J. (2013). EU fondovi i program za turizam, Nova knjiga rast, Sesvete
Preporučena literatura
- Buble, M. (2010). Projektni menadžment, Minerva - Visoka poslovna škola, Dugopolje
- Ivanković, L. (2012). Značajke agroturističke potražnje u odabranim županijama Republike Hrvatske, diplomski rad, Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
- Svržnjak, K., Kantar, S., Jerčinović, S., Kamenjak, D. (2014). Ruralni turizam: uvod u destinacijski menadžment, Visoko gospodarsko učilište, Križevci
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Rural Tourism Management, Royal Agricultural University, Velika Britanija
- Ecotourism and Rural Development, University Kent, Velika Britanija