Stručna praksa - Voćarstvo (251022)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Stručna praksa je obvezni predmet na diplomskom studiju i podrazumijeva angažiranost studenata koja je ekvivalentna 4 ECTS-a. Tijekom diplomskog studija potrebno je obaviti stručnu praksu u trajanju od 120 radnih sati.
Stručna praksa može se obaviti u Hrvatskoj i/ili inozemstvu kod jedne ili više pravnih osoba ili obiteljskih gospodarstava upisanih u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava, čija je djelatnost sukladna programu studija. Dio stručne prakse obavljat će se na pokušalištima i u laboratorijima Fakulteta.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Hortikultura / Voćarstvo (Obvezni predmet, 3. semestar, 2. godina)
ECTS: 4.00
Sati nastave: 120
Laboratorijske vježbe: 120
Izvođač vježbi
- izv. prof. dr. sc. Goran Fruk
- prof. dr. sc. Đani Benčić
- izv. prof. dr. sc. Kristina Batelja Lodeta
- prof. dr. sc. Boris Duralija
- prof. dr. sc. Martina Skendrović Babojelić
- prof. dr. sc. Tomislav Jemrić
- dr. sc. Marko Vuković
Ocjenjivanje
Dovoljan (2):
Dobar (3):
Vrlo dobar (4):
Izvrstan (5):
Uvjeti za dobivanje potpisa
Odrađeni svi sati stručne prakse.
Opće kompetencije
Stručna praksa na diplomskom studiju je zadatak u kojem student radi na konkretnim slučajevima iz prakse odnosno teorijska znanja upotpunjuje s praktičnim. Uključuje stjecanje dodatnih vještina iz područja agronomije te djelokruga poslovanja kod pravne osobe ili obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva u kojima se praksa obavlja kao i iznalaženje teme za završni rad.
Oblici nastave
- Laboratorijske vježbe
Fizikalno-kemijske analize kakvoće plodova. - Vježbe u praktikumu
Pomološka mjerenja plodova i morfološke izmjere i analize voćaka. - Terenske vježbe
Provođenje agrotehničkih i pomotehničkih mjera u nasadu kroz godinu.
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Primijeniti odgovarajući uzgojni oblik ovisno o vrsti i uvjetima uzgoja. | Napisan stručni projekt s opisom svih provedenih postupaka u voćnjaku te prezentacija stručnog projekta. Izvještaj mentora i procjena rada studenta na stručnoj praksi |
Usporediti učinke pomotehničkih zahvata. | Napisan stručni projekt s opisom svih provedenih postupaka u voćnjaku te prezentacija stručnog projekta. Izvještaj mentora i procjena rada studenta na stručnoj praksi |
Ocijeniti kakvoću ploda i odrediti rok berbe. | Napisan stručni projekt s opisom svih provedenih postupaka u voćnjaku te prezentacija stručnog projekta. Izvještaj mentora i procjena rada studenta na stručnoj praksi |
Odabrati i primjeniti pravilni agro- i pomotehnički zahvat u njezi nasada. | Napisan stručni projekt s opisom svih provedenih postupaka u voćnjaku te prezentacija stručnog projekta. Izvještaj mentora i procjena rada studenta na stručnoj praksi |
Primijeniti pravilni način cijepljenja ovisno o vrsti. | Izvještaj studenta o provedenim aktivnostima. Izvještaj mentora i procjena rada studenta na stručnoj praksi. |
Predložiti suvremene tehnologije proizvodnje i izabrati prikladne strojeve. | Izvještaj mentora i procjena rada studenta na stručnoj praksi. |
Kritičko procjenjivanje tehnologije uzgoja. | Izvještaj mentora i procjena rada studenta na stručnoj praksi. |
Povezivanje interdisciplinarnih znanja u svrhu organizacije voćarske proizvodnje. | Plan radova u voćnjaku tijekom vegetacije. Izvještaj mentora i procjena rada studenta na stručnoj praksi. |
Način rada
Obveze nastavnika
Voditelj studija
Koordinira izradu liste provoditelja stručne prakse.
Voditelji stručne prakse
Raspoređuje studente u grupe za stručni projekt, pregledava dnevnike prakse, provodi konačno vrednovanje rada studenta.
Mentori stručne prakse
Mentor stručne prakse upoznaje studenta sa ciljevima i procedurom prakse. Tijekom semestra mentor održava konzultacije sa studentima. Neposredno vodi studente tijekom prakse na pokušalištu / kod pružatelja prakse, vrednuje rad studenta na praksi
Obveze studenta
Student u dogovoru sa mentorom obavlja stručnu praksu u odabranoj pravnoj ili fizičkoj osobi. Po obavljenoj stručnoj praksi student piše Izvještaj studenta o provedenim aktivnostima te piše i prezentira Stručni projekt s opisom provedenih postupaka u voćnjaku.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Ukupno | 90 | 3 |
Na temelju procjene rada studenta na praksi koju sastavlja mentor, voditelj stručne prakse vrednuje rad studenta na stručnoj praksi i unosi ocjenu u ISVU.
Elementi praćenja | Opis | Rok | Nadoknada |
---|---|---|---|
Radni učinak studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok radni učinak b) Zadovoljavajući radni učinak c) Slabiji učinak od očekivanja bez opravdanih razloga | ||
Primjena teorije u praktičnom radu za vrijeme stručne prakse | a) Pokazuje izuzetnu vještinu primjene teorije u praktičnom radu b) Prepoznaje teorijski okvir u praktičnom radu c) Ne povezuje teorijski okvir s praktičnim rado | ||
Vještina rješavanja problema studenta za vrijeme stručne prakse | a) Vrlo vješt u rješavanju problema, inovativan i kreativan b) Sposoban je riješiti zadani problem na poznati način c) Ne pokazuje zadovoljavajuće sposobnosti rješavanja problema | ||
Sposobnost donošenje odluka studenta za vrijeme stručne prakse | a) Odluke donosi samostalno, na osnovi temeljite analize (promjenjivih) okolnosti b) Odluke su zadovoljavajuće u poznatim situacijama c) Često donosi pogrešne odluke bez analize situacije | ||
Sposobnost suradnje u timu za vrijeme stručne prakse | a) Radi u skladu s ostalima, pridonosi grupnim odnosima i učinkovitosti b) Odnosi s drugima su skladni u normalnim okolnostima, ali se ne ističe c) Nekomunikativan i povučen do mjere da negativno djeluje na grupu | ||
Komunikacijske vještine studenta za vrijeme stručne prakse | a) Izuzetno jasna, dobro organizirana i uvjerljiva komunikacija, pisana i govorna b) Zadovoljavajuće vještine pisane i govorne komunikacije c) Slabe vještine pisanja i govorne komunikacije | ||
Motiviranost i odgovornost studenta za vrijeme stručne prakse | a) Visok stupanj motiviranosti u radu te kolektivne i društvene odgovornosti b) Zadovoljavajuća motiviranost za rad i odgovornosti prema poslu c) Slabo motiviran, nezainteresiran i bez osjećaja odgovornosti prema poslu |