Uzgoj Avertebrata (169219)
Nositelj predmeta
Opis predmeta
Upoznavanje studenata s uzgojem korisnih beskralješnjaka bilo kao izravna hrana (školjke puževi, glavonošci, raci, ježinci ) ili kao organizmi čiji tjelesni produkti ili tjelesna aktivnost imaju značaj u proizvodnji meda, svile, humusa (pčela, dudov svilac, kalifornijska glista). Pregled trenutnog stanja uzgoja u svijetu i kod nas te potencijalne mogućnosti interakcije s drugim industrijama. Sistematska determinacija uzgojno značajnih organizma s osnovnim biološkim i ekološkim čimbenicima na kojima se temelji tehnologija uzgoja. Osnovna konstrukcija uzgajališta sa svim posebnostima svake pojedine vrste Avertebrata. Prezentacija svih uzrasnih kategorija do završne faze uzgoja.
Vrsta predmeta
- Diplomski studij / Ribarstvo i lovstvo (Izborni predmet, 2. semestar, 1. godina)
- Prijediplomski studij / Animalne znanosti (Izborni predmet, 6. semestar, 3. godina)
ECTS: 6.00
Engleski jezik: R1
E-učenje: R1
Sati nastave: 60
Predavanja: 32
Laboratorijske vježbe: 10
Seminar: 8
Terenske vježbe: 10
Izvođač predavanja
- prof. dr. sc. Tea Tomljanović
- izv. prof. dr. sc. Daniel Matulić
- prof. dr. sc. Marina Piria
- prof. dr. sc. Dragan Bubalo
- izv. prof. dr. sc. Lidija Svečnjak
- doc. dr. sc. Saša Prđun
Izvođač vježbi
Izvođač seminara
Ocjenjivanje
Dovoljan (2): 66 -75%
Dobar (3): 76 -85%
Vrlo dobar (4): 86 -93%
Izvrstan (5): 94 -100%
Uvjeti za dobivanje potpisa
Redovito pohađanje predavanja i vježbi
Opće kompetencije
Student stječe temeljna teoretska i praktična znanja o vrstama uzgoja beskralježnjaka. Upoznati su s tehnološkim postupcima proizvodnje prilagođene potrebama različitih uzgojnih stadija pojedinih vrsta, kako vodenih, tako i terestrijalnih beskralježnjaka. Studenti su osposobljeni za samostalno planiranje i izvođenje uzgoja. Motivirani su za daljnju edukaciju kroz module Akvakulture ili Apikulture, na diplomskim studijima.
Oblici nastave
- Predavanja
- Laboratorijske vježbe
- Terenske vježbe
- Seminari
Ishodi učenja i način provjere
Ishod učenja | Način provjere |
---|---|
Prepoznati pozicije i trendove uzgoja beskralježnjaka u zemlji i inozemstvu, te primijeniti stečena znanja u procesu njihove proizvodnje | Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar |
Vladati s tehnološkim postupcima proizvodnje različitih uzgojnih stadija pojedinih vrsta beskralježnjaka | Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar |
Koristiti dostignute sposobnosti teoretskog i praktičnog učenja u stjecanju novih spoznaja iz ove domene | Pismeni ispit, usmeni ispit |
Prepoznati važna zbivanja u uzgoju beskralježnjaka, te ih prezentirati u medijima i publicistici | Pismeni ispit, usmeni ispit |
Provesti terenski i laboratorijski rad, proučiti relevantnu literaturu, obraditi podatke, te napisati i poslati rad za objavljivanje u stručnom časopisu | Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar |
Koristiti informacijsko - komunikacijsku tehnologiju u svakodnevnom radu | Pismeni ispit, usmeni ispit, seminar |
Način rada
Obveze nastavnika
Uredno održavanje svih oblika nastave. Određeno vrijeme za konzultacije izvan nastavne aktivnosti
Obveze studenta
Redovito pohađanje nastave i izvršavanje postavljenih zadataka.
Polaganje ispita
Elementi praćenja | Maksimalno bodova ili udio u ocjeni | Bodovna skala ocjena | Ocjena | Broj sati izravne nastave | Ukupni broj sati rada prosječnog studenta | ECTS bodovi |
---|---|---|---|---|---|---|
Među ispit Pismeni I | 20 % |
0 – 65% 66 -75% 76 -85% 86 -93% 94 -100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
3 | 27 | 1,2 |
Među ispit Pismeni II | 20 % |
0 – 65% 66 -75% 76 -85% 86 -93% 94 -100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
3 | 27 | 1,2 |
Među ispit Pismeni III | 20 % |
0 – 65% 66 -75% 76 -85% 86 -93% 94 -100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
3 | 27 | 1,2 |
Među ispit Pismeni IV | 20 % |
0 – 65% 66 -75% 76 -85% 86 -93% 94 -100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
3 | 27 | 1,2 |
Završni ispit usmeni Seminar usmeni, pismeni | 20 % |
0 – 60% 61 -70% 71 -80% 81 -90% 90 -100% |
Nedovoljan (1) Dovoljan (2) Dobar (3) Vrlo dobar (4) Izvrstan (5) |
3 | 27 | 1,2 |
Predavanja + vježbe | 45 | 45 | ||||
UKUPNO | 100% | 60 | 180 | 6 |
Ocjenjivanje se temelji na rezultatima četiriju pismenih ispita tijekom semestra, te završnom usmenom ispitu pri čemu u zbirnu ocjenu ulazi i ocjena izrade i prezentacije seminara.
Tjedni plan nastave
- Definicija uzgoja beskralješnjaka i svrha uzgoja te pregled stanja u svijetu (P).
- Taksonomski pregled uzgojnih vrsta beskralješnjaka s osnovnim pregledom organskih sustava (P).
- Biologija i ekologija gujavica(P); Upoznavanje morfoloških i anatomskih osobina gujavica(L)
- Lumbrikultura (P); Načini određivanja osnovnih fizičko kemijskih pokazatelja staništa (L)
- Biologija i ekologija bodljokožaca (P); Sekcija ježinaca, morfološka mjerenja (L)
- Uzgoja ježinaca i trpova (P); Mjerenje i određivanje strukture gonada (L); Odabir teme seminara prema dogovoru sa svakim studentom i izbor literature (S)
- Biologija i ekologija školjkaša i različite tehnologije uzgoja (P); Metode određivanja rasta(L); Pismeni ispit(I)
- Uzgoj kamenica, dagnji, kapica i kučica (P); Upoznavanje morfoloških i anatomskih osobina kamenice i dagnje (L)
- Međusobni utjecaj uzgajališta i okoliša (P), Fizičko kemijski pokazatelji uzgojne sredine (L) Odabir teme seminara prema dogovoru sa svakim studentom i izbor literature (S)
- Biologija i ekologija puževa, helicikultura (P); Odabir teme seminara prema dogovoru sa svakim studentom i izbor literature (S)
- Uzgoj bumbara i solitarnih pčela (P); Pregled staništa opnokrilaca (L); Pismeni ispit (II)
- Biologija i ekologija dekapodnih rakova značajnih za uzgoj (kozice) i potencijalno interesantnih (jastog i hlap) (P); Sekcija rakova (L)
- Uzgoj slanišnog škrgonošca (Artemia salina) i drugih planktonskih račića kao primarna hrana ribljih ličinki (P)
- Uzgoj glavonožaca (P); Upoznavanje s najčešćim bolestima kultiviranih avertebrata (L)
- Pismeni ispit (III) Prezentacija seminara (S)
Obvezna literatura
- Predavanja i Power Point prezentacije
- Aničić, I., Matulić, D.(2009.) Biologija i ekologija pojasnika i njihov uzgojni potencijal. Interna skripta. Zavod za ribarstvo pčelarstvo lovstvo i specijalnu zoologiju. pp33.
- Aničić, I., Tomšić, S., Matulić, D. (2010.) Biologija ekologija i uzgoj bodljokožaca. Interna skripta. Zavod za ribarstvo, pčelarstvo lovstvo i specijalnu zoologiju. pp 46
- Treer, T., Safner, R., Aničić, I., Lovrinov, M. (1995.): Ribarstvo. Globus, Zagreb, pp 464
- Milanović, V. (2004.): Mini farme puževa. Stajer-graf. Zagreb, pp 191
Preporučena literatura
- Spencer, B. E. (2000.): Molluscan Shellfish Farming. Blackwell Publishing, pp 274
- John F. Wickens and Daniel O'C. Lee. Hardcover (2002.) Publisher: Wiley-Blackwell, Edition 2, 464 pages
Sličan predmet na srodnim sveučilištima
- Biology for Aquaculture – Invertebrates- The University of St Andrews Scotland
- Aquatic Invertebrate Culture - The University Malaysia Terengganu
- Vermiculture -Washington State University